۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۳۹۰۲۹

فیلم نامه «...و زمین آرام شد» منتشر شد.

فیلم‌نامۀ «...و زمین آرام شد» بر مبنای یکی از داستان‌های بلند و مشهور نویسنده با عنوان «گرگ‌ها از برف نمی‌ترسند» تألیف و منتشر شده است.
فیلم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مجمع ناشران انقلاب اسلامی فیلم نامه «...و زمین آرام شد» تازه‌ترین اثر محمدرضا بایرامی منتشر شد.

فیلم‌نامۀ «...و زمین آرام شد»، آخرین اثر محمدرضا بایرامی،که بر مبنای یکی از داستان‌های بلند و مشهور نویسنده با عنوان «گرگ‌ها از برف نمی‌ترسند» تألیف و منتشر شده، داستان زندگی و ماجراجویی دو نوجوان در منطقۀ سبلان است. دو نوجوان که به‌دنبال کشف نادیده‌هایی از طبیعت زیستی خود در یک روز سرد زمستانی به قصد دیدن آبشاری یخ‌زده از روستا خارج می‌شوند و درست در همین لحظات نبودنشان است که زلزله، تمامی روستا را با خاک یکسان می‌کند و حالا این دو نوجوان در مسیر برگشت، خود را مأمور محافظت از روستا در برابر هجوم طبیعت می‌بینند. سرما، گرگ‌ها و ترس به آن‌ها هجوم می‌آورند و حالا آن‌ها هستند که باید به ناگاه بزرگ شده و در مقابل تجربۀ‌ تازۀ پیش رویشان تاب بیاورند.

فیلم‌نامۀ «...و زمین آرام شد» که انتشارات کتاب نیستان آن را منتشر کرده از چند منظر اثری قابل توجه به شمار می‌رود. این اثر را می‌توان نمونه‌ای موفق در ایجاد پیوند میان ادبیات داستانی معاصر ایران و سینما به شمار آورد. نکتۀ دیگر دربارۀ این اثر زبان روایی آن است که بسیار ساده و صمیمی و نزدیک به گویش مردمان سبلان است. رعایت گویش‌ها، ظرافت‌های زیستی، ترسیم کلامی زیست بوم زندگی روستایی و توصیفی بسیار زیبا و رشک‌برانگیز از طبیعت سبلان را نیز باید در موفقیت و جذابیت این اثر مؤثر دانست./925/ د 103/ش

ارسال نظرات