۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۳۹۰۲۲
با حضور علمای شیعه و سنی خراسان شمالی؛

همایش پیشگامان وحدت اسلامی در بجنورد برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته وحدت و ایام میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام، همایش پیشگامان وحدت اسلامی با شرکت علمای شیعه و سنی استان در بجنورد برگزار می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ارزیابی برنامه‌های محرم و صفر، با قدردانی از فعالیت‌های نهادها و تشکل‌های مذهبی در این دو ماه، اظهار کرد: برنامه‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر با کیفیت و کمیت مطلوبی در استان برگزار شد.

وی در ادامه از برگزاری همایش پیشگامان وحدت اسلامی در بجنورد خبر داد و افزود: همایش پیشگامان وحدت اسلامی همزمان با هفته وحدت و ایام میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام با حضور علمای شیعه و سنی خراسان شمالی در بجنورد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام خادمی با یادآوری اینکه همایش مزبور به‌منظور تحکیم وحدت بین شیعه و سنی در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر گروه‌های تکفیری و استکبار جهانی تلاش دارند به هر نحو ممکن وحدت و همبستگی مسلمین را برهم زنند تا به مقاصد شوم خود برسند؛ پس بنا به گفته مراجع عظام، بر همه ما واجب است وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم و از هر عاملی که موجب برهم زدن وحدت بین مسلمان می‌شود ممانعت به عمل آوریم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا همایش پیشگامان وحدت اسلامی در خراسان شمالی با حضور علمای شیعه و سنی استان و با همکاری امور اهل سنت استان و سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی گفت: امید می‌رود با برگزاری این‌گونه همایش‌ها، باورها دینی و اعتقادی علما و مردم درزمینهٔ وحدت و یکپارچگی مردم استان نسبت به گذشته بیشتر شده و زمینه نشر تعالیم انسان‌ساز اسلام ناب محمدی در جامعه فراهم شود.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: آشنایی با سیره حضرت محمد (ص) از آن جهت اهمیت مضاعف پیدا می‌کند که قطع نظر از اسوه بودن، یکی از منابع شناخت فرهنگی و معرفتی اسلام و قرآن است؛ چراکه سیره پیامبر درواقع ترجمان قولی و عملی رسول خدا از قرآن مجید بوده و حجت شرعی و سند قطعی برای مسلمانان جهان است.

وی ادامه داد: بی‌گمان نلسون ماندلاها و گاندی‌ها همگی تحت تأثیر سیره پیامبر بوده‌اند؛ به‌گونه‌ای که علامه عبدالله المامون سهروردی در مقدمه‌اش از زبان گاندی می‌نویسد: مجموعه سخنان پیامبر اسلام و تاریخ زندگی او را که سر عبدالله سهروردی گرد آورده با علاقه بسیار خوانده و بهره فراوان برده‌اند، این مجموعه نفیس نه تنها برای مسلمان‌ها بلکه برای نوع بشر گنجینه گران‌بهایی است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات