۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۳۹۰۱۸
معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب خبر داد؛

برگزاری ۵۷۰ برنامه در هفته بسیج در استان قم

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) از برگزاری ۵۷۰ برنامه در هفته بسیج در استان قم خبر داد و گفت: تجمع بزرگ بسیجیان استان همزمان با آغاز سالروز امامت امام عصر(عج) در مسجد جمکران برگزار می شود.
بیطرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سرهنگ احمد بیطرفان معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج که بعد از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به برنامه های هفته بسیج عنوان کرد: امسال 570 برنامه در هفته بسیج در استان قم برگزار می شود.

وی افزود: 50 عنوان از این برنامه ها به صورت محوری در سطح استان برگزار می شود و اقشار مختلف بسیج نیز برنامه های تخصصی خود را اجرا خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) تصریح کرد: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در نواحی، حوزه ها و پایگاه های بسیج قم، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم استان، گردهمایی دانشجویان بسیجی با عنوان«انقلابیون جوان» از جمله این برنامه ها هستند.

وی تجمع بزرگ بسیجیان استان قم در مسجد جمکران را از مهم‌ترین برنامه های پیش رو دانست و خاطرنشان کرد: روز 7 آذرماه، تجمع بزرگی با حضور سه هزار نفر از بسیجیان استان در مسجد مقدس جمکران و همزمان با آغاز امامت امام عصر(عج) برگزار می شود که اقشار مختلف بسیج در آن حضور خواهند داشت.

بیطرفان اضافه کرد: دیدار بسیجیان با رهبر انقلاب نیز چهارشنبه برگزار می شود و بسیجیان استان قم نیز در این دیدار حضور می یابند و از رهنمودهای رهبر انقلاب برای برنامه ریزی بهتر بهره می برند.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از برنامه های هفته بسیج که همزمان در سراسر کشور برگزار می شود، طرح گشت محله محور است که با عنوان«حماسه خدمت و امنیت» در روز پنج شنبه از نماز مغرب تا نماز صبح در 250 پایگاه بسیج قم اجرا می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) ادامه داد: افتتاح پایگاه های بسیج و سالن های ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با علما و مراجع، ارائه میز خدمت در مساجد، برگزاری مسابقات قرآنی بسیج، بازدیدهای علمی، شب شعر بسیج، شبی با شهدا، اکران فیلم های سینمایی ارزشی در دانشگاه ها، حضور در میعادگاه نماز جمعه، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی و آسیب های اجتماعی را می توان از برنامه های هفته بسیج دانست.

ارسال کمک های مردم قم به روستاهای مرزی کرمانشاه

بیطرفان در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری رسا پیرامون برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی و محرومیت زدایی در هفته بسیج اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با هدف محرومیت زدایی از سوی سپاه علی ابن ابیطالب(ع) ایجاد شده است که منطقه قمرود و 37 روستای دیگر را برای محرومیت زدایی در نظر گرفته و اطلاعات آنها جمع آوری و اقدامات اولیه در زمینه رفع محرومیت انجام شده است.

وی افزود: تعدادی آب شیرین کن برای روستاها در نظر گرفته شده است و همچنین در بحث های فرهنگی نیز فعالیت های بسیار خوبی با کمک بسیج طلاب در حال انجام است.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) تأکید کرد: قمرود با فاصله کمی که از شهر قم دارد نباید به این صورت با محرومیت مواجه باشد و این محرومیت در شأن قم نیست و ما با همکاری دستگاه های دیگر تلاش می کنیم تا این محرومیت ها رفع شوند.

وی همچنین از اعزام 140 بسیجی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این افراد در قالب یک گردان فنی و تخصصی به این مناطق اعزام شده اند و الحمدلله با تلاش های انجام شده امکاناتی که تهیه شده بود به روستاهای دوردست و مرزی ارسال و در اختیار مردم قرار گفت.

بیطرفان در پایان خاطرنشان کرد: در موضوع مقابله با آسیب های اجتماعی نیز 3 منطقه اصلی در شهر در نظر گرفته شده است که با استفاده از امکانات موجود کارهایی نظیر مشاوره به افراد و خانواده ها و ارشاد و کمک به خانواده های آسیب پذیر در دستور کار قرار دارد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات