۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۳۹۰۰۸
در حاشیه مراسم ترحیم پدر سخنگوی وزارت امور خارجه؛

جابری انصاری: عربستان به دخالت های خود در كشورهای منطقه پایان دهد

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در مورد وضعیت عربستان در منطقه و بیانیه اتحادیه عرب، گفت: عربستان باید به دخالت های خود در بسیاری از كشورها پایان دهد و بداند كه انتشار چنین بیانیه هایی بر نفوذ ایران تأثیری ندارد.
جابری انصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم ترحیم پدر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد وضعیت داعش در منطقه، گفت: امروز نابودی داعش حاصل فعالیت های ملت های منطقه است، ایران نیز در این پیروزی ها سهیم بوده زیرا پیشتاز عرصه مبارزه با تروریستم است.

وی در واکنش به بیانیه اتحادیه عرب نیز تأكید كرد: این بیانیه تحت فشار عربستان صادر شده است، چنانچه عربستان خواستار حل مشكلات منطقه است باید حمایت خود از تروریست را كنار بگذارد و از مذاکرات سیاسی مانند آستانه حمایت كند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه یادآور شد: امروز عربستان باید از لشگركشی های متعدد به بحرین خودداری كند، او باید اجازه دهد كه مردم و دولت این كشور برای حكومت خود تصمیم بگیرند.

جابری انصاری افزود: عربستان باید به دخالت های خود در بسیاری از كشورها پایان دهد و بداند كه انتشار چنین بیانیه هایی بر نفوذ ایران تأثیری ندارد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در مورد گفت و گوهای سه جانبه ایران، تركیه و روسیه نیز ابراز داشت: گفت و گوهای سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه چهارشنبه در سوچی برگزار می شود و جلساتی كه قرار است پیش از آن انجام شود هم برگزار خواهد شد و این نشست ها ادامه تلاش ها برای پایان بحران سوریه است.

جابری انصاری بیان كرد: دستور كار این نشست با هماهنگی سران سه كشور برگزار می شود كه مهم ترین آن پایان دادن به بحران های سوریه است و رؤسای جمهور سه كشور قرار است این موضوعات را پیگیری كنند./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات