۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۹۹۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اعتقاد الهی و ولایی زیربنای تشکل بسیج است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش برجسته نیروی مقاومت بسیج در نظام اسلامی، گفت: زیربنای تشکل بسیج، اعتقاد به خدا، ولایت، بصیرت آفرینی و وحدت است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی و جمعی از بسیجیان استان، اظهار داشت: یکی از هنرهای امام راحل که موجب پیروزی و سربلندی انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، جهادی، اقتصادی و ... شد تأسیس بسیج 20 میلیونی بود.

وی با بیان اینکه زیربنای تشکل بسیج، اعتقاد به خدا، ولایت، بصیرت آفرینی و وحدت است، افزود: نگاه امام خمینی (ره) به افق‌های آینده و دورنگری ایشان را می‌توان از طراحی معجزه گونه بسیج شناخت.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: آینده‌نگری امام راحل باعث شد تا پدیده مبارکی به نام بسیج شکل بگیرد تا در همه صحنه‌ها یاور انقلاب و نظام اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: امام راحل، شهادت حاج مصطفی خمینی را از الطاف خفیه الهی و بسیج را از الطاف جلیّه الهی دانست.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس و در دیگر میدان‌های جهاد، بسیج نقش بسیار ارزنده‌ای را ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: تشکیل حشد الشعبی در کشورهای عراق، سوریه و لبنان و دیگر کشورهای مسلمان برگرفته از این طرح زیبای امام خمینی (ره) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: فلسفه ایجاد بسیج و تفکر بسیجی برای همه دشمنان آشکار است و امروز شاهد هستیم که دشمنان در تلاش‌اند تا تشکیلات حشد الشعبی در عراق و دیگر کشورهای اسلامی را تحت‌فشار قرار دهند تا از موضع کنونی خود پایین آمده و منحل شوند که این نشان‌دهنده عظمت و اقتدار نیروی مردمی بسیج است.

وی در ادامه یادآور شد: بسیج در همه صحنه‌ها خود را نشان داده است و قدرت، بصیرت و وحدت‌آفرینی این نهاد انقلابی و مردمی، بر کسی پوشیده نیست./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات