۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۳۸۹۷۵
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

کمبودهای جامعه با وقف جبران می شود

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی وقف را مصداق باقیات و صالحات دانست و گفت: با وقف انسان می‌تواند کمبودهای جامعه را جبران کند.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی مفسر قرآن کریم امروز در همایش وقف که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: وقف نشانه سعه صدر، سعادت، دور اندیشی، ایثار و شرکت بی ضرر است.

وی افزود: وقف انفاق بی‌منت است قلیل را کوثر می‌کند، مصداق باقیات و صالحات قرآن وقف است، وقف همچون شجره طیبه اصلش ثابت و فرعش تا آسمان است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان کرد: کسی که اموالش را در راه خدا بدهد گرفتار حسرت قیامت نمی‌شود برخی در قیامت می‌گویند ای کاش در دنیا چیزی را ذخیره کرده بودم.

مفسر قرآن کریم بیان داشت: با وقف انسان می‌تواند کمبودهای جامعه را جبران کند، گاهی اگر انسان اموال خود را بگذارد ممکن است که خرج مسیر درستی نکنند اما در وقف این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی ابراز کرد: این مهم است که انسان چیزی را وقف کند انسان در هر شرایطی می تواند وقف کند، هر استاد دانشگاهی می‌تواند داشته‌های علمی خود را وقف کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: به اندازه ذره‌ای نیکی کنید خداوند آن را می‌خرد، اثر کار وقف برای همیشه باقی می‌ماند هر کس هرچه می‌تواند انجام دهد در قیامت به او چندین برابر داده می شود.

مفسر قرآن کریم گفت: در کشور ما کسی که اموال اوقاف را بخورد دزد بین المللی است و شکمی هم که از حرام پر شود مقابل امام خواهد ایستاد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقف باید برای همانی که نیت شده مصرف شود، وقف بسیار مهم است بنابراین وقف کردن را به نسل های آینده هم آموزش دهیم./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات