۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۳۸۹۷۳
حجت الاسلام شرعی مطرح کرد؛

رشد بشر از دلایل مهم غیبت امام زمان

استاد حوزه علمیه قم یکی از دلایل خاتم بودن حضرت محمد(ص) را تکمیل نیاز و رشد بشر دانست و گفت: یکی از علل غیبت امام زمان(عج) هم رشد بشر است.
غیبت امام عصر(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شرعی امروز در آخرین روز از مراسم عزاداری دهه پایانی صفر المظفر در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه خدای متعال برای هدایت بشر همیشه یک نماینده را مقرر داشته است، گفت: این نماینده یا پیامبر و یا امامی معصوم است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: این عالم ماده، قانونی به نام قانون تکامل دارد و براساس آن همه مخلوقات خداوند رو به کمال می روند؛ سیر همه موجودات به سمت کمال است و فرق انسان با بقیه موجودات این است که کمال آن ها غریضی و بدون معلم است.

حجت الاسلام شرعی ادامه داد: خداوند به انسان اختیار و عقل داده و از این جهت که همه منافع و ضررها را تشخیص نمی دهد یک چراغ ظاهری برای راهنمایی بشر معین کرده است.

وی با اشاره به دو حجت باطنی و ظاهری انسان، بیان داشت: حجت باطنی عقل انسان است و حجت ظاهری، پیغمبران و ائمه هستند که در میان جمعیت راهنما هستند و مأموریت ترویج دین پیامبر را دارند و مانع گمراهی مردم می شوند؛ هر کدام از ائمه اطهار(ع) در زمان خود وظیفه ای داشتند و تبلیغ دین می کردند.

کارشناس و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم افزود: حضرت محمد(ص) به این دلیل خاتم بودند که تمام نیاز بشر را تکمیل کرده بودند؛ یکی از علل غیبت امام زمان(عج) هم رشد بشر است که با توجه به قرآن و روایات می تواند خودش احکام را به دست بیاورد؛ یکی از وظایف امام زمان(عج) مسأله گفتن و جلوگیری از اشتباه است اما ایشان وظایف بسیار بزرگتری دارند.

وی ادامه داد: زمان امام حسن عسکری(عج) زمان حساسی بود و ایشان می خواستند جامعه را با عدم حضور امام آشنا کنند و کمتر در میان مردم ظاهر می شدند؛ حضرت حجت(عج) در پشت پرده حضور دارند و امور شیعیان را نظاره و مدیریت می کنند.

حجت الاسلام شرعی تأکید کرد: شیعیان و منتظران حضرت بقیة الله(عج) باید باعث زینت شیعه باشند نه اینکه سبب شرمندگی امام زمان(عج) شوند؛ گاهی ممکن است برخی به شیعه تهمت بزنند و بدگویی کنند، اما امامت اهل بیت(ع) در کتاب خداوند آمده است و ایشان از جانب خدای متعال پاک، مطهر و معصوم معرفی شده اند و هرکس این القاب را به خودش نسبت بدهد، کذاب است./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات