۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۳۸۹۶۸
استاد حوزه علمیه قم:

انتظار فرج به معنای خوشحال شدن امام زمان از اعمال منتظر است

حجت الاسلام رسولی با تأکید بر حسابرسی اعمال، گفت: انتظار فرج یعنی زمانی که مکتوب اعمال ما به خدمت امام زمان(عج) می رسد، ایشان خوشحال شوند.
انتظار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رسولی امروز در آخرین روز از مراسم عزاداری دهه پایانی صفر المظفر در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مجلس امروز به احترام حضرت امام حسن عسکری(ع) و فرزند بزرگوار ایشان برگزار شده است، گفت: «حکیمه خاتون» عمه امام امام زمان(عج) می گوید، شب نیمه شعبان با توجه به اینکه می دانستم که خانه برادرم تحت محاصره است، اما احساسی مرا به آنجا کشاند و پیش از دق الباب در خانه باز شد و وارد خانه شدم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه صله رحم در اسلام بسیار سفارش شده است، اظهار داشت: هر کس به دنبال خیر در زندگی است، صله رحم انجام دهد؛ بوی بهشت به مشام دو گروه نخواهد رسید که یکی قاطع رحم و دومی عاق والدین است.

وی ادامه داد: حکیمه خاتون ادامه می دهد قصد داشتم برگردم که امام عسکری(ع) فرمودند، بمان، حضرت نرجس(س) باردار است و امشب وضع حمل می کند؛ این در حالی بود که هیچ نشانه وضع حملی در ایشان نمایان نبود و امام حسن عسکری(ع) فرمودند که مثل به دنیا آمدن پسر من، مثل موسی(ع) است.

کارشناس و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم افزود: عمه امام زمان(عج) در هنگام وضع حمل و فارغ شدن حضرت نرجس(س)، به دستور امام حسن عسکری(ع) شروع به خواندن سوره مبارک قدر می کند و مشاهده می کند که حضرت مهدی(عج) همراه با ایشان آیات الهی را تلاوت می کنند.

وی ادامه داد: در روایات ذکر شده که افضل عبادت ها انتظار فرج است؛ انتظار فرج یعنی زمانی که مکتوب اعمال ما به خدمت امام زمان(عج) می رسد، خوشحال شوند؛ پیش از اینکه به حساب ما برسند، خودمان به حساب خود برسیم.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه هر روز، روز امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: رسم بسیار خوبی هر ساله در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برقرار است، آن هم برپایی مراسم یک روز بعد از پایان ماه صفر به احترام حضرت حجت(عج) است.

وی در ادامه گفت: امام زمان(عج) به افرادی که مشکلی داشته و موفق به دیدار ایشان شده اند، سفارش و توصیه کرده اند که هر گاه گرفتار شدید، دو رکعت نماز حاجت بخوانید که کیفیت آن به این شرح است؛ بعد از نماز دعای «یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح....» بخوانید، طرف راست صورت را به سجده بگذارید و صد مرتبه «یا محمد یا علی، یا علی یا محمد، إکفیانی فإنکما کافیان» ذکر شود، سپس سمت چپ صورت را به سجده گذاشته و صد مرتبه «ادرکنی» بگویید و در یک نفس هفت مرتبه «الغوث» بخوانید./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات