۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۳۸۹۳۵
با پیام تصویری آیت الله سبحانی؛

همایش ملی بررسی آراء تفسیری علامه معرفت برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی از برگزاری همایش ملی آراء تفسیری علامه محمدهادی معرفت خبرداد و گفت: این همایش روز پنجشنبه این هفته با پیام تصویری حضرت آیت الله سبحانی برگزار می شود.
علامه معرفت نشست خبری همایش ملی بررسی آراء تفسیری علامه معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در کنفرانس خبری همایش ملی بررسی آراء تفسیری علامه محمدهادی معرفت که در سالن نشست های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1395 تصویب شد که دفتر تبلیغات اسلامی تجلیل از قرآن پژوهان برجسته کشور را در دستور کار خود قرار دهد که نخستین نفر علامه محمدهادی معرفت بود.

وی با بیان این که علامه معرفت از هر نظر شخصیت جامعی بود، ابراز داشت: ایشان از اوایل دهه پنجاه برنامه های قرآنی خود را آغاز کردند و اتفاقا شخصیت انقلابی هم هستند، چراکه فرزند ایشان نیز در راه انقلاب اسلامی به شهادت رسیده است و همچنین مجموعه درس های ولایت فقیه امام راحل را به زبان عربی ترجمه کردند و همواره سعی می کرد پاسخ گوی نیازهای روز باشد.

رییس شورای سیاستگذاری همایش ملی علامه معرفت با بیان این که روش علمی و منش این عالم بزرگ امروز نیز برای طلاب و اهل علم الگو است، تأکید کرد: هرکس می خواهد در یک حوزه تخصصی مثل قرآن شود، می تواند از آثار گرانسنگ ایشان بهره های زیادی ببرد چراکه آراء قرآنی و تفسیری علامه معرفت در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  و مؤسسه تمهید این همایش را برگزار می کنند و مراکز علمی دیگر نیز دعوت شده اند و استقبال خوبی هم از سوی مجامع قرآن پژوهی کشور صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به این که چهار هدف برای این همایش در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: هدف نخست تجلیل از مقام شامخ این عالم جلیل القدر است و هدف دوم نیز تبیین نوآوری های علامه معرفت در حوزه تفسیر اثری و گرایش تفسیری است.

وی عنوان داشت: هدف سوم گشایش عرصه های نو و جدید در مطالعات تفسیری اعم از مطالعات تطبیقی و اثری و چهارم نقد دیدگاه ها و ارزیابی روش تفسیر اثری و ارائه الگوهای جدید بوده است و به همین جهت فراخوان همایش در چهار محور اعلام شد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: انشاءالله روز پنجشنبه دوم آذرماه همایش ملی علامه معرفت در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از ساعت 8:30 صبح آغاز می شود و تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت؛ آغاز گر برنامه پیام تصویری حضرت آیت الله سبحانی است و سخنران افتتاحیه نیز حجت الاسلام والمسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با تأکید بر این که میز گرد شاگردان علامه معرفت نیز در این همایش برگزار می شود، خاطرنشان ساخت: تعدادی ازمقالات در روز افتتاحیه ارائه می شود، بعد از نماز ظهر و عصر نیز پنل ها آغاز می شود و مراسم اختتامیه نیز ساعت 16 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: تقدیر از آثار برگزیده و همچنین رونمایی از آثار این همایش بخش های دیگر مراسم اختتامیه است که از جمله آن رونمایی از ترجه فارسی قرآن کریم با عنوان التمهید و مجموعه گفت‌وگوهای حجت الاسلام بهمنی با علامه معرفت در قالب یک کتاب خواهد بود.

رییس شورای سیاستگذاری همایش ملی علامه معرفت یادآور شد: همین طور از نسخه های دیجیتالی مجموعه آثار علامه معرفت که توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور تهیه شده و همچنین مجموعه آثار علامه معرفت که در کتاب خوان همراه پژوهان رونمایی شده رونمایی شده و در قالب بسته های فرهنگی نیز به حاضران اهدا می شود.

وی ابراز کرد: این همایش ویژه پژوهشگران قرآنی است و جلسات و پنل ها کاملا تخصصی است و به همین جهت محفل خوبی برای پژوهشگران و اساتید قرآنی خواهد بود و به همین جهت از همه قرآن دوستان و فعالان عرصه قرآن و تفسیر برای این همایش دعوت می شود./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات