۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۳۸۹۱۶
دبیر ستاد حوزوی حوادث غیر مترقبه خبر داد؛

حضور ۳۲۰ طلبه در منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی

دبیر ستاد حوزوی حوادث غیر مترقبه از حضور ۳۲۰ طلبه در منطقه زلزله زده ثلالث باباجانی خبر داد و گفت: باید تا زمان امدادرسانی به زلزله زدگان اعزام طلاب به این مناطق تداوم داشته باشد و خدمت رسانی به زلزله زدگان قطع نشود.
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی دبیر ستاد حوزوی حوادث غیر مترقبه شامگاه گذشته در نشست با مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: پس از وقوع زلزله اخیر در کرمانشاه ستاد بحران حوادث غیر مترقبه در قم شکل گرفت و تا کنون قریب به 30 مصوبه در این ستاد به تصویب رسیده است.

مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ادامه داد: در همین راستا ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه در کرمانشاه نیز راه اندازی شد و در همان روزهای اولیه در قم و چند استان دیگر چادرهایی برپا و کمک های مردمی جمع آوری شد.

دبیر ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه از اعزام 300 طلبه در روز اول وقوع زلزله خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت های مفید و مثمرثمری از سوی طلاب در منطقه صورت گرفت و در ادامه طلاب بیشتری در منطقه حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به برنامه ریزی برای حضور طلاب در منطقه اظهار داشت: طلاب به همراه یک معتمد به مناطق مختلف اعزام می شوند تا خدمات به نحو شایسته تری صورت گیرد، اکنون حدود 320 طلبه در منطقه ثلالث باباجانی حضور داشته و به خدمت رسانی اشتغال دارند.

وی در ادامه مطرح کرد: طلاب حاضر در مناطق زلزله زده به 160 روستا خدمت رسانی کرده و بحران پیش آمده در منطقه را مدیریت می کنند.

مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به خدمات صورت گرفته در مناطق زلزله زده افزود: خوشبختانه اقلام مورد نیاز زلزله زدگان تا حد زیادی تأمین شده و امروز اصلی ترین نیاز حادثه دیدگان، وسایل گرمایشی و پتو و کانکس برای گذراندن فصل زمستان است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان گفت: باید تا زمان امدادرسانی به زلزله زدگان اعزام طلاب به این مناطق تداوم داشته باشد و خدمت رسانی به زلزله زدگان قطع نشود.

گفتنی است آیت الله اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین زمانی فردا با حضور در منطقه سرپل ذهاب از مناطق زلزله زده و مدرسه علمیه شهرستان سرپل ذهاب بازدید می کنند./8571/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات