۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۳۸۹۱۵
آیت الله اعرافی:

روحانیت در خدمت رسانی به حادثه دیدگان نگاه فرقه ای و مذهبی ندارد

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه روحانیت در خدمت رسانی به حادثه دیدگان نگاه فرقه ای و مذهبی ندارد گفت: ذات روحانیت التیام بخشی دردهای جامعه است؛ بنابراین باید در موقعیت های حساس در کنار مردم حضور فعال داشته باشد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه شامگاه گذشته با آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آیت الله ممدوحی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، حجت الاسلام ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه و اعضای ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه دیدار کرد.

آیت الله اعرافی در این نشست با اشاره به لزوم سرکشی و دلجویی از خانواده های زلزله زده کرمانشاهی ابراز داشت: سرکشی و دلجویی از خانواده های حادثه دیده موجب دلگرمی و تسلای دردهای حادثه دیدگان خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: وقوع زلزله کرمانشاه موجب همبستگی و ارتباط علمای قم و استان کرمانشاه شد که امید است این رابطه شکل گرفته تداوم داشته باشد.

وی در ادامه افزود: با وقوع زلزله ستاد بحران حوادث غیرمترقبه با محوریت نهادهای حوزوی در قم شکل گرفت تا علما و روحانیان سهم خویش را در خدمت رسانی به زلزله زدگان به خوبی ایفا کنند.

آیت الله اعرافی با تأکید بر لزوم حضور روحانیت در کنار مردم حادثه دیده عنوان داشت: ذات روحانیت التیام بخشی دردهای جامعه است بنابراین باید در موقعیت های حساس در کنار مردم حضور فعال داشته باشد.

وی اظهار داشت: روحانیت در کمک رسانی و خدمت به حادثه دیدگان نگاه مذهبی و فرقه ای نداشته و آلام بخش دردهای حادثه دیدگان هستند.

مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: باید از ظرفیت طلاب با انگیزه و با استعداد در منطقه استفاده شده و برای بهبود وضعیت منطقه حادثه دیده برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

آیت الله اعرافی در پایان با اشاره به تخریب مدرسه علمیه شهرستان سرپل ذهاب گفت: تلاش بر این است که طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) در مدرسه خویش حضور یافته و به تحصیل علم ادامه دهند.

امام جمعه قم در پایان از اقدامات ستاد حوزوی حوادث غیر مترقبه نیز قدردانی کرد.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین زمانی نیز در این نشست به ارائه گزارشی در زمینه سرکشی و رسیدگی به مناطق زلزله زده پرداخت./8571/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات