۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۳۸۹۱۳
معاون سازمان فرهنگی شهرداري تهران:

اخلاص انسان شیطان را مأیوس می کند

معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداري تهران با بیان اینکه اهل بیت در دلی که شیطان ورود کرده جایی ندارند، گفت: نقطه مقابل ورود شیطان به زندگی اخلاص است و اگر کسی اخلاص داشته باشد، در مراحل رشدش شیطان همیشه از او عقب می ماند.
حسن ناصري پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام حسن ناصري پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداري تهران شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداري شام شهادت امام رضا(ع) که در زينبيه پاكدشت برگزار شد با ذکر روایتی به تشریح حالات شیعه واقعی پرداخت و گفت: امام رضا(ع) به عده ای که چند روز به درب منزل آن حضرت در نیشابور برای دیدار می رفتند و خود را شیعه معرفی می کردند، اجازه ورود نداد تا وقتی که در روز پنجم پیرمردی در رأس آن گروه خود را از محبان اهل بیت معرفی کرد و اذن دخول خواست، آنگاه آن امام دستور ورود آنان را به اباصلت دادند و خطاب به آن گروه فرمودند شما تازه امروز به حقیقت خود را معرفی کردید.

وی با ابراز اینکه عارف به حق بودن به عمل کردن است، خاطر نشان کرد: شیعه خالص، رفتارش رفتار امام است، اما محب اهل بیت کسی است که معصومین را دوست دارد و اهل بیت هم در پی این دوستی به آنان عنایت دارند.

معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداري تهران به سه سفارش دشمنی با شیطان، صداقت و امانتداری از سوی امام به امت اسلام اشاره کرد و با اعلام اینکه در تصمیمات و موضوعات مهم زندگی، شیطان در کمین است، افزود: شیطان را نباید وارد خانه و با او دوستی کرد، نباید او را بازی داد و هنگام ورود او به دلها باید قفل زد.

وی با ابراز گلایه از رفتار برخی ها، اذعان کرد: گاهاً وقتی اعمال آدمی را در برابر اعمال شیطان می گذارند آدم در برابر شیطان روسیاه تر می شود چرا که شیطان علی رغم سجده های فراوانش برای خدا، بزرگترین خطایش عدم سجده به آدم بود اما گاهاً آدمی تن به سجده برابر خدا هم نمی دهد و نماز را اقامه نمی کند.

اين مقام مسؤول با اشاره به رشد روز افزون اطلاعات در دهه اخیر، مطرح کرد: به همین مقدار که سرعت اطلاع رسانی افزایش یافته امروز به سرعت شیطان هم افزوده شده است و بعضاً سرعت انسانها چند برابر ابلیس است و دلیل آن کم رنگ شدن اخلاص است.

وی اضافه کرد: اگر شیطان در زندگی آدمی وارد شود، دیگر اهل بیت جایی در زندگی آن فرد ندارند و ورود اهل بیت به آن دل ممنوع می شود.

حجت الاسلام ناصري پور نقطه مقابل ورود شیطان به زندگی را اخلاص دانست و ادامه داد: اگر کسی اخلاص داشته باشد در مراحل رشدش شیطان همیشه از او عقب می ماند.

وی با گلایه از سبک زندگی برخی از امروزی ها مطرح کرد: عده ای حاضر نیستند هیچ کس از دستشان ناراحت شود تا جایی که برای کسب رضایت هر دلی دست به هر باطلی می زنند، خیلی از امور هست که باعث شکستن بعضی از دلها می شود اما قانون و شرع در نظام ما مشخص است و باید به آن تمکین کرد.

رییس انجمن مطالعات خانواده در ايران در تشریح سفارش دوم امام به مسلمانان اذعان کرد: منشأ دروغ، هوا و نفس است و باید از آن پرهیز کرد، در جایی آیت الله مجتهدی گفته بودند که برای تحکیم خانواده می توان دروغ گفت، اما متأسفانه عده ای برای تزلزل خانواده روی به دروغ آورده اند.

وی نجات آدمی را در صداقت دانست و افزود: هر عملی منجر به حالتی در آدم می شود، صداقت هم صبر را در پی دارد و انسان را صابر می کند.

قرآن و عترت رأس همه امانات است

این كارشناس ديني با بیان اینکه صبر کلید همه گشایش ها است، اظهار داشت: کسی که زود قضاوت می کند صبر ندارد، دروغگوها معمولاً صبر ندارند و کم حافظه هستند.

وی در تشریح سومین توصیه امام مبنی بر امانتداری عنوان کرد: امانت باید ادا شود، جوانی، سلامت، امنیت و موارد دیگر امانت هستند و در رأس امانات هم قرآن و عترت پیامبر هستند.

اين مسؤول فرهنگي بیان کرد: حسین(ع) بی قرآن باطل است چرا که اباعبدالله(ع) عین عترت است و برعکس آن قرآن بی سیدالشهدا(ع) هم باطل است چون قرآن مبنای زندگی حسینی را مطرح می کند.

وی با بیان اینکه اهل بیت تجسم قرآن است، تأکید کرد: هر دوی این امانات هم عرض هم هستند و هیچ کدام افضل بر دیگری نیست.

خطيب زينبيه شهرستان پاكدشت در پایان با آرزوی قبولی عبادات و عزاداری همه مؤمنین در ایام محرم و صفر گفت: بخشی از امانتداری امانت رسول خدا همین برگزاری هیئات و تعظیم شعائر دینی است و مهم تر از آن عمل به دستورات اهل بیت است./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات