۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۳۸۹۱۲
آیت الله توکل:

اهانت به مؤمن، اعلان جنگ با خداوند است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تبیین خواص ایمان به خداوند، گفت: خداوند در حدیث قدسی می فرماید، اگر کسی به یک مؤمن اهانت کند، با منِ خدا اعلان جنگ کرده است.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید رحیم توکل در سخنرانی امشب که در حوزه هشتم ناحیه مقاومت سپاه واقع در خیابان سنبلستان برگزار شد، گفت: انسان گناهکار حقیقتاً احمق است.

وی با بیان این که نفس اماره خطرات بسیار بی شائبه ای دارد، افزود: خداوند از روی لطف و کرامتش باب امتحان را برای انسان باز گذاشته است تا به واسطه امتحانات انسان خودش را ارزیابی کند و نقاط ضعف و قدرتش را شناسایی کند.

آیت الله توکل ادامه داد: انسان در مواجهه با امتحانات یا پیروز و سربلند بیرون می آید یا این که خار و ذلیل می شود؛ انسانی که از امتحانات الهی سربلند بیرون می آید عزیز خداوند خواهد شد و حرمتش از حرمت کعبه بالاتر می رود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خداوند حرمت بسیار بالایی برای کعبه قائل است تا جایی که روایات معصومین(ع) بیان می دارد اگر اطراف کعبه خالی از زائر بود، عذاب الهی زودتر فرا می رسد؛ امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند، اگر مردم استطاعت مالی برای رفتن به حج نداشتند، بر حاکم لازم است از پول بیت المال پولی بدهد و افرادی را به حج بفرستد تا حُرمت کعبه حفظ شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: انسان مسلمانی که مؤمن به الله است حُرمتش از کعبه بالاتر خواهد بود؛ انسان مؤمن تحت فرمان خداوند زندگی اش را پیش می برد، انسان مؤمن تقوای الهی را مراعات می کند، تقوا نور است، عمل مزین به تقوا، نورانی می شود و به تبعیت از نورانی شدن اعمال وجود انسانی که تقوا را مراعات کرده است نورانی خواهد شد، وجود انسان بعد از مراعات تقوای الهی، به نور ایمان مزین خواهد شد.

وی گفت: خداوند در حدیث قدسی می فرماید، اگر کسی به یک مؤمن اهانت کند، با منِ خدا اعلان جنگ کرده است؛ انسان مؤمن در امتحانات الهی عزیز شده و خداوند او را بسیار گرامی می دارد؛ امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند، اگر کسی به یک مؤمن توهین کند، مثل این است که کعبه و مدینه و بیت المعمور واقع در آسمان چهارم را تخریب کرده است.

آیت الله توکل با بیان این که انسان گناهکار حقیقتاً احمق است، اظهار کرد: انسان در مواجهه با گناه باید لذت گناه و عواقب آخرتی گناه را در ترازوی ذهنش قرار دهد تا از گناه چشم پوشی کند، همچنین اگر مُزد آخرتی ترک گناه را بداند به هیچ عنوان به گناه آلوده نخواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روح انسان به واسطه مراقبه در برابر گناه قوی می شود، تشریح کرد: مؤمن زرنگ است و لذت های زودگذر و گندیده حرامِ دنیا را با اجرهای بزرگ آخرتی تعویض نمی کند؛ انسانی که گناه را انتخاب می کند در آخرت بسیار پشیمان خواهد شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند، انسان مؤمن در آسمان ها به اندازه ای که یک پسر نزد پدرش شناخته شده است، در میان اهل آسمان شناخته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روزی جبرئیل نزد پیامبر(ص) بود که ابوذر نزد پیامبر(ص) آمد، حضرت رسول خطاب به جبرئیل فرمودند، آیا ابوذر را می شناسی، جبرئیل عرضه داشت، آری ای رسول خدا او نزد آسمانیان معروف تر از اهل زمین است، پیامبر(ص) فرمودند، دلیل این مسأله چیست، جبرئیل عرضه داشت، ابوذر نسبت به نعمت های دنیا بی اعتنا است./867/ پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات