۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۳۸۹۱۱
حجت الاسلام ادیب یزدی:

وجود مقدس امام رضا بالاترین سند بقای ایران است

استاد حوزه علمیه بالاترین سند بقای ایران را وجود آستان مقدس رضوی دانست و گفت: آستان مقدس رضوی در استقلال و تمامیت ایران نقشی اساسی داشته است.
ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در حسینیه بیت الحسن(ع) برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) هنگام شهادت به فرزند گرامیش فرمودند: سلام مرا به نور چشمم رضا برسان من ارزوی دیدارش را داشتم.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) عالم آل محمد بودند، ابراز کرد: همه اهل بیت(ع) متصف به علم لدنی خداوند بودند و نسبت به همه علوم احاطه داشتند اما در بین همه اولیای الهی ایشان لقب عالم آل محمد گرفتند.

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: امام صادق(ع) در زمینه 70 علم شاگرد تربیت کردند ایشان بنیانگذار بسیاری از علوم هستند، حضرت زمانی که شاگردانشان به یک حد از علوم دست می‌یافتند آنان را به سوی شهر و زادگاهشان روان می‌ساختند تا دین الهی را نشر داده و به سوالات مردم پاسخ دهند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: امروز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما جایی در جهان نداریم که شیعه در آن منطقه و یا کشوری وجود نداشته باشد. زمانی که امام موسی بن جعفر(ع) در زندان بودند مردم برای دریافت پاسخ سوالاتشان به امام رضا(ع) رجوع می‌کردند و ایشان با پاسخ به آنان لقب عالم آل محمد(ع) را به خود اختصاص دادند.

وی با استناد به روایتی از امیرمومنان علی(ع)، گفت: حضرت فرمودند: خداوند شکوه و عظمتی که قرار بود به ما بدهد به فرزندم رضا عطا کرد؛ امروز حرم امام رضا(ع) پایتخت ایران است.

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: تشریف فرمایی وجود مقدس امام رضا(ع) به ایران بزرگترین عنایت خداوند به مردم ما است، بارها این مملکت به مرز فروپاشی و نابودی پیش رفت اما به برکت وجود امام رئوف این امر محقق نشد، بالاترین سند بقای ایران وجود آستان مقدس رضوی است چرا که آستان رضوی در استقلال و تمامیت ایران نقشی اساسی دارد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات