۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۳۸۹۱۰
مبلغ پیشکسوت خوزستان:

احیای مراسم اهل بیت در محرم و صفر به برکت نهضت امام راحل بود

واعظ توانا و مؤسس مسجد خاتم الانبیاء کوی علوی اهواز، احیای مراسمات اهل بیت علیهم السلام در محرم و صفر و پس از انقلاب را از برکات نهضت امام خمینی(ره) دانست.
موسوی موسوی موسوی موسوی موسوی

حجت الاسلام والمسلمین سید حمدان موسوی، مبلغ پیشکسوت و مؤسس مسجد خاتم الانبیاء منطقه کوی علوی اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری اهل بیت(ع) در ماه های محرم و صفر امسال، اظهار داشت: در طول تاریخ بنی امیه و به ویژه بنی عباس ظلم فراوانی به ائمه اطهار کردند؛ اهل بیت علیهم السلام اغلب آنان در زمان بنی عباس به شهادت نائل شدند.

این واعظ و روحانی پیشکسوت خوزستانی افزود: با وجود ظلم های بنی عباس و بنی امیه به اهل بیت علیهم السلام؛ اما در واقع پیروزی و انتصار ائمه اطهار در مقابل این ظالمان در طول تاریخ، محقق شد.

مؤسس مسجد خاتم الانبیاء منطقه کوی علوی اهواز ابراز داشت: مظلومیت و انتشار دین از سوی اهل بیت علیهم السلام هیچ گاه از ذهن ارادتمندان این بزرگواران پاک نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری اهل بیت در زمان قبل و بعد انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه اطهار در قبل از انقلاب و در زمان شاهنشاهی بسیار اندک برگزار می شد و اگر هم مراسمی برگزار می شد در برخی از منازل برگزار می شد نه در حسینیه ها و مساجد و نه به طور گسترده مانند امروز؛ لذا باید شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی به دلیل احیای مراسمات اهل بیت علیهم السلام باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: در قبل از انقلاب مراسماتی همچون تعزیه و شبیه خوانی بود اما بسیار اندک بود و شکوه زیادی نداشت؛ اما به برکت نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین و اهل بیت علیهم السلام از شور و شکوه بالایی برخوردار شد.

مبلغ قدیمی برخی مناطق استان خوزستان اظهار داشت: انقلاب شکوهنمد اسلامی ما در واقع خواهر نهضت عاشورا به شمار می آید و ادامه دهنده مکتب عاشورای حسینی است.

این کارشناس مسائل دینی و خطیب توانا با بیان اینکه نهضت امام راحل پیام های مثبتی برای ملت ایران و جهانیان داشت، ابراز داشت: امام راحل با نهضت خود پیام های فراوانی را به ملت ما و جهانیان رساند که می توان به پیام های مقدس دینی، اخلاقی و اجتماعی اشاره کرد.

مؤسس مسجد خاتم الانبیاء منطقه کوی علوی اهواز بیان داشت: ثمره های انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل بسیار زیاد بودند و این ثمره ها و نتایج خوب انقلاب و نهضت امام(ره) به دیگر امت های اسلامی هم نیز صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: از ثمره های مهم انقلاب اسلامی می توان به احیای مراسم عزاداری اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد که با آمدن امام خمینی(ره) این مراسمات و عزاداری ها برای ائمه اطهار جان تازه ای گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: مراسمات ماه های محرم و صفر و دیگر مراسمات عزاداری اهل بیت علیهم السلام از استقبال پرشور جوانان برخوردار می شود و این استقبال باشکوه حکایت از آن است که قشر جوان ما به مکتب عاشورا و اهل بیت علیهم السلام علاقه و ارادت خاصی دارند؛ لذا مبلغان و کارشناسان امور دینی برای تبلیغ فرهنگ و مکتب اهل بیت علیهم السلام تلاش های مضاعف کنند.

این واعظ پیشکسوت خوزستانی با اشاره به استقبال مردم از مراسمات عزاداری در محرم و صفر امسال، اظهار داشت: در ماه های محرم و صفر امسال در واقع استقبال مردم از مراسمات عزاداری فوق العاده مطلوب بود و این شور و شعور حسینی همه ساله بیشتر خواهد شد.

مؤسس مسجد خاتم الانبیاء منطقه کوی علوی اهواز بیان داشت: تا زمانی که علمای بزرگوار ما و نهضت انقلاب اسلامی بر اعتقادات محکم دینی خود ایستاده اند، هیچ گونه خدشه ای به نظام و انقلاب ما وارد نخواهد شد و جامعه هم از برکات مراسمات عزاداری اهل بیت علیهم السلام محروم نخواهند شد.

این کارشناس مسائل دینی و خطیب توانای خوزستانی به دانشگاه ها و مدارس توصیه کرد: اساتید و معلمان در حوزه های علمیه، مراکز آموزشی و به ویژه دانشگاه ها و مدارس قرآن کریم و مبانی این گوهر ممتاز را برای شاگردان خود بیشتر تبیین کنند و معارف اسلامی را برای جوانان تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان بیان داشت: جوانان عزیز ما اگر راه سعادت و عزت را در این دنیا و در آخرت بخواهند، به مسیر حسین بن علی(ع) و مکتب عاشورایی این امام همام اهمیت دهند و زندگی خود را حسینی وار طی کنند./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات