۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۳۸۹۰۹
حجت الاسلام دارستانی:

بسیاری از مصائب نتیجه بی احترامی کردن به والدین است

استاد حوزه علمیه با بیان این که حق نداریم با والدینمان جدل کنیم، گفت: وظیفه ما در برابر پدر و مادر بسیار حساس است تا جایی که حق نداریم راجع به طرز تفکر غلطی که دارند، اعتراضی کنیم.
دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید احمد دارستانی در سخنرانی امشب که در مسجد امام حسین(ع) واقع در خیابان آیت الله خادمی برگزار شد، گفت: دعای پدر و مادر در حق فرزندانشان مستجاب است.

وی با اشاره به روایات متعددی که در رابطه با احترام به والدین وجود دارد، افزود: بوسیدن کف پای والدین همچون بوسیدن تربت حضرت سید الشهدا(ع) است، خداوند خواصی را که در تربت کربلا است را در کف پای پدر و مادر قرار داده است؛ توصیه می کنم حاجات خودتان را زیر پای پدر یا مادرتان با خداوند مطرح کنید تا اجابت آن حاجات را بلافاصله دریافت کنید.

حجت الاسلام دارستانی اذعان کرد: خداوند بهشت را زیر پای مادران قرار داده است پس هر چه می خواهید از ایشان بخواهید؛ دعای مادر و پدر نزد خداوند در حق فرزندانشان مستجاب است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بسیاری از بلاها و مصائب نتیجه بی احترامی کردن به والدین است؛ پدر و مادر حقوقی دارند که بر اساس روایات حق مادر نسبت به حق پدر بیشتر است ولی باید مواظب باشیم دل پدرمان را نشکنیم چرا که دل پدران راحت تر از مادران می شکند و وقتی شکست تلاش های انسان در مواضع و زمینه های مختلف بلا فایده می شود.

این خطیب توانا ادامه داد: خسرو پرویز نامه پیامبر(ع) را پاره کرد و مورد لعن ایشان واقع شد، بعد از مدتی برای پیامبر(ص) خبر آوردند که خسرو پرویز از سوی پسرش کشته شد، پیامبر(ص) سه مرتبه دستشان را روی یکدیگر زدند و فرمودند ای کاش پسر پدرش را نمی کشت.

حجت الاسلام دارستانی در ادامه با بیان این که اهل بیت(ع) پدران معنوی ما هستند، ابراز کرد: انسان ها در دستگاه امام حسین(ع) به چند نیّت نوکری می کنند، عده ای برای رسیدن به بهشت در دستگاه امام حسین(ع) حضور دارند و فعالیت می کنند و عده ای تنها برای رسیدن به رضایت امام حسین(ع) نوکری می کنند که جنس نوکری این گروه به جنس نوکری یاران امام حسین(ع) در کربلا شبیه تر است.

وی در پایان اذعان کرد: باید در برابر پدر و مادر وظیفه خودمان را ادا کنیم؛ وظیفه ما در برابر پدر و مادر بسیار حساس است تا جایی که حق نداریم راجع به طرز تفکر غلطی که دارند، اعتراضی کنیم؛ فقط می توانیم با احترام، بسیار دقیق، حساب شده و دلسوزانه ایشان را نصیحت کنیم و اگر صحبت ما را نپذیرفتند حق نداریم با ایشان به جدل بپردازیم چرا که ممکن است در حین جدل شأن آن ها را مراعات نکنیم./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات