۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۳۸۹۰۳
حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده:

دشمن به دنبال تضعیف مرجعیت دینی است

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده گفت: شبهاتی که در زمینه مرجعیت و امر تقلید بیان می‌شود همه از دسیسه‌های دشمن برای کم اهمیت جلوه دادن اثر فتوا است.
محمدحسین فلاح زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده رییس سابق مرکز موضوع شناسی احکام فقهی، امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: علی بن مسیب همدانی از قم به توس برای دیدار امام رضا(ع) رفت و گفت محل زندگی ما تا محل سکونت شما بسیار طولانی است و ما نمی‌توانیم مدام به خدمت شما برسیم مسائل اصلی دینی را باید از چه کسی دریافت کنیم.

وی افزود: حضرت فرمودند: برشما باد ذکربن آدم که در قم سکنا گزیده از طرف ما بر دین و دنیای شما امین است؛ برخی بیان می‌کنند که مراجع و امر تقلید صد سال است که ایجاد شده و بعض دیگر به چهارصد سال بیان می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده ادامه داد: اگر کسی با فقه آشنا باشد به اینگونه سخنان خنده‌دار اعتنایی نمی‌کنند این سخن مانند آن است که بگویند دکتر و نسخه دارو صد سال است ایجاد شده است بنابراین اگر کسی نسبت به جایگاه مراجع و امر تقلید چنین سخن بگویند جای تاسف دارد.

وی اضافه کرد: همین که حضرت به همدانی فرمودند بیانگر همان امر مرجعیت و تقلید است تا انسان راه را پیدا کند، امام باقر(ع) نیز به ابان بن تغلب فرمودند: که در مسجد بنشین و برای مردم فتوا بده، تنها ابان نیست ما دوست داریم بین شیعیانمان کسانی باشند که فتوا دهند.

رییس سابق مرکز موضوع شناسی احکام فقهی در ادامه تصریح کرد: این شبهاتی که در زمینه مرجعیت و امر تقلید بیان می‌شود همه از دسیسه‌های دشمن است چرا که آنان اثر فتوا را در تحریم تنباکو دیدند زمانی که میرزا حسن شیرازی مساله تنباکو را محاربه با امام زمان(عج) بیان کردند همه مردم حتی زنان درباری قلیان‌ها را شکستند و آن زمانی که امام راحل فرمودند به حکومت نظامی اعتنا نکنید آحاد مردم به خیابانها ریختند و دشمن چون اینها را دیده می‌خواهند با مرجعیت و امر تقلید مبارزه کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات