۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۳۸۸۹۵
آیت الله نوری همدانی:

مردم از نظر اقتصادی و معیشت در مضیقه هستند/ دولت در رفع مشکلات مردم جدی باشد

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که مردم از نظر اقتصادی و معیشت در مضیقه هستند از دولت خواست در رفع مشکلات مردم به ویژه در عرصه معیشت جدی باشد.
نوری و نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امشب در دیدار محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با بیان این که از مشکل ترین و پر فضیلت ترین کارهای دنیا مدیریت است، گفت: مدیریت خدمتی است که هر اندازه وسیع تر باشد ثواب آن بیشتر خواهد بود.

وی افزود: کسانی که این شغل را بر عهده دارند توفیق خداوند به آنان است، دولتمردان باید شکرگزار توفیق خدمت از سوی خداوند متعال باشند، زیرا انسان ها دارای مسؤولیت فردی، اجتماعی و شغلی هستند که باید آن ها را به خوبی انجام دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: بعد از این که آقای روحانی به ریاست جمهوری انتخاب شدند نخستین نکته ای که به ایشان گفتم این بود که مردم را اصل قرار دهد، حضرت امام بارها تأکید کردند که مردم اصل هستند و باید به آنان خدمت شود.

وی ادامه داد: مردم باید دارای معیشت متعارف باشند و از مشکلات بیکاری و گرانی رنج نبرند، امروز مردم از نظر معیشت در مضیقه هستند که باید برای رفع آن تلاش کرد، دولت تلاش کند که مردم معیشت خوبی داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور ابراز داشت: خوشبختانه برای کمک به زلزله زدگان گام های خوبی برداشته شد و مردم و مسؤولان به دنیا ثابت کردند که می توانند از تمام جهات کشور را اداره کنند.

وی عنوان کرد: دشمنان به ویژه آمریکایی ها پایگاه هایی همانند صهیونیست ها و عربستان درست کردند، در حالی که سیاست نظام اسلامی، سیاست قرآنی است، سعودی ها که مولد جریان تکفیری ها و تروریسم هستند ایران را متهم به پرورش تروریست می کند که باید در برابر این اتهام مقابله پو تبیین های لازم صورت گیرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: قرآن و روایات می فرماید که مسلمین باید با ظالمان دشمن بوده همراه مظلومان جهان باشند، قرآن تأکید می کند که به ظالم نباید اعتماد کرد آیا از آمریکا، عربستان و سعودی ها ظالم تر وجود دارد؟

وی اضافه کرد: باید به دنیا اعلان کنیم که عربستان تروریست پرور است و بیهوده ایران را متهم می کند، زیرا ایران هرگز از مسیر حق خود کوتاه نخواهد آمد و از مسیر اهل بیت(ع) دست برنخواهد داشت و جهانیان را روشن می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انقلاب فرزند حوزه است، گفت: انقلاب تحول عظیمی در جهان پدید آورده و از جهت مادی و معنوی راهگشا است، انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم در عرصه های مادی، معنوی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برپا شده است.

وی افزود: مردم از نظر اقتصادی و معیشت در مضیقه هستند و سامان اقتصادی باید برای آن ها ملموس باشد، دولت در رفع مشکلات مردم به ویژه در عرصه معیشت باید جدی باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان سید مهدی صادقی استاندار قم را استانداری قابل و لایق دانست و اظهار داشت: همه مردم از ایشان راضی هستند، ایشان از نظر متانت، تدبیر و مدیریت فردی نمونه هستند./1323/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات