۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۵۳۸۸۹۳
آیت الله سبحانی در دیدار نوبخت:

دولت و رییس جمهور ارتباط خود را با حوزه و علما تقویت کنند

حضرت آیت الله سبحانی، تقویت ارتباط بین حوزه و دولت را امری ضروری دانست و گفت: دولت و رییس جمهور باید روابط خود را حوزه علمیه و علما را بیشتر کرده و تقویت کنند.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به ضرورت توجه به کلام و آشنایی با فرق گوناگون گفت: در حوزه کلام وجود دارد اما آثار درباره فرق و نحل کم است.

وی با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور و تسلیت جانباختن تعدادی از هموطنان در این حادثه بر ضرورت امداد رسانی و همراهی دولت و ملت با زلزله زدگان تأکید کرد.

این مرجع تقلید با تأکید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر جمهوری اسلام با جهان اسلام و کشورهای منطقه اظهار داشت: بالاخره ایران سالانه در عربستان هزاران مهمان دارد، باید سعی کرد که اختلافات کاهش پیدا کند تا برای زائران مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: می توان با سیاست کارها را به پیش برد، دو کشور وجود دارد که حتما روابط ایران با آن ها باید محفوظ بماند که یکی عربستان و دیگری مصر است، اگر عمره هم اضافه شود ایران سالانه یک میلیون مهمان در عربستان دارد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که اگر میزبان عدو و دشمن مهمان باشد مشکل ساز می شود، ابراز داشت: باید با سیاست در جهت کاهش اختلافات تلاش کرد، کشور دیگر مصر به عنوان مرکز علمی اهل سنت است، نوع کتاب هایی که حاشیه خلیج فارس نوشته می شود نویسندگان مصری دارند.

وی عنوان کرد: اگر سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورها فعال تر باشند می توان ارتباطات و تعاملات را در جهان اسلام گسترش داد.

حضرت آیت الله سبحانی، تقویت ارتباط بین حوزه و دولت را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دولت و شخص رییس جمهور باید روابط خود را با حوزه علمیه و علما بیشتر کرده و تقویت کنند.

سخنگوی دولت در این دیدار با ابلاغ سلام رییس جمهور به حضرت آیت الله سبحانی گفت: رییس جمهور مواجه با کارهای بسیاری در عرصه داخلی و جهانی هستند، رییس جمهور پس فردا برای نشستی با رؤسای جمهور روسیه و ترکیه عازم روسیه خواهد شد که برای مقابله با تروریسم خواهد بود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات