۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۳۸۸۷۷
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

ولایت فقیه امتداد گفتمان امام رضا است

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان روایاتی درباره امام رضا(ع)، گفت: امروز ولایت فقیه امتداد گفتمان امام رضا(ع) است که ریشه در غدیر دارد و مسلمانان موظف به پیروی از آن هستند.
حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ظهر امروز در مراسم شهادت غریب الغربا, امام رضا(ع) که در مسجد 14 معصوم ورامین برگزار شد با بیان روایاتی در باب امام رضا(ع)، ایشان را بعد از شهادت امام موسی کاظم(ع) چهره محوری جهان اسلام مطرح کرد و گفت: یکی از صفات پسندیده آن امام، امام اهل القرآن بود.

وی با یادآوری اینکه توجه مردم به آن امام تا جایی پیش رفت که مأمون ایشان را احضار کرد، افزود: با وجود موضوع ولایتعهدی مأمون قصد تحت نظر داشتن امام را داشت.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به عبارت «بَضْعَةٌ مِنِّی» از زبان پیامبر(ص) خاطر نشان کرد: رسول خدا(ص) عبارت «پاره تن» را تنها در مورد حضرت زهرا(س) و حضرت رضا(ع) به کار برده است، این نشان از ارتباطی بین آن دو بزرگوار دارد.

وی با تشریح صفات امام رضا(ع) تصریح کرد: «فریادرس درماندگان» یکی دیگر از القابی است که در مورد آن امام نقل شده است، چرا که بسیاری از درماندگان که مشکلات فراوانی داشتند برای رفع مشکل به آن امام رجوع می کردند.

این مقام مسؤول با یادآوری زندگی 5 ساله امام رضا(ع) در زمان مأمون، ابراز کرد: هفتمین خلیفه بنی عباس دارای شخصیت علمی و دوراندیش و آگاه به احکام اسلامی بود و خود را دوستدار اهل بیت معرفی می کرد تا جایی که به ضرب سکه به نام حضرت رضا(ع) دستور داد حال اینکه این رفتار از سیاست و زیرکی او بود.

امام جمعه سابق شهرکرد اضافه کرد: مأمون ولایتعهدی را به امام رضا(ع) داد، در مقطعی از زمان فدک را به اولاد حضرت زهرا(س) برگرداند، با وجود داشتن پرچم سیاه از سوی عباسی ها، پرچم سبز اهل بیت را به عنوان پرچم رسمی خود انتخاب کرد و با این سیاست ها توانست تا حدودی علویان و مردم را با خود همراه کند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که مأمون بعد از نمایش علاقه مندی خود به مذهب اهل بیت اقدام به ایجاد موج فکری و تهاجم فرهنگی در راستای تضعیف مکتب تشیع کرد، گفت: در این شرایط امام رضا(ع) باید به تنهایی مقابل این تهاجم و طرح‌های فرهنگی و خائنانه مأمون می ایستاد و دین را حفظ می کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان فرقه های مختلفی از جمله 6 امامی و واقفیه به وجود آمده بود و عده ای ساده لوح علیه مکتب شیعه بلند شده بودند و امام را تخریب می‌کردند همانند فضای مجازی که امروز تبدیل به میدان جنگ نرم دشمن و ضد انقلاب شده و در آن چهره‌های خدمتگذار را تخریب می‌کنند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مطرح کرد: با وجود تمام هجمه ها به فرزند موسی بن جعفر(ع) روز به روز نفوذ و محبوبیت آن امام بیشتر می‌شد و حضرت رضا(ع) با تأکید بر توحید و ولایت به دفاع از نهضت اهل بیت می پرداخت، امروز هم ولی‌فقیه امتداد همان گفتمان ثامن الحجج(ع) است که ریشه در بعثت و غدیر دارد و مسلمانان موظف به پیروی از آن هستند.

وی در پایان عشق به مقام معظم رهبری را عشق به امام رضا(ع) و ولایت خواند و اظهار کرد: عاشورا یکی از تأکیدات امام رضا(ع) بود، امروز هر خانه ای که نام حسین(ع) در آن برده شود برکت خواهد داشت و فرزندان آنجا سالم تربیت خواهند شد.

گفتنی است در این مراسم آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی قدیمی ترین امام جمعه کشور، مسؤولان و مردم ولایت مدار دشت 15 خرداد حضور داشتند./804/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات