۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۳۸۸۷۳
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصرساوه:

کتاب گشاینده دروازه علم و حقایق است

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه با بیان اینکه کتاب گشاینده دروازه علم در راستای بیان حقایق است، گفت: تشویق مردم به مطالعه از سوی روحانیان می تواند سبب افزایش فرهنگ کتابخوانی در کشور شود.
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصرساوه

حجت الاسلام محمد سبزی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به ابعاد و ساحت های نظارت تربیتی والدین بر فرزندان، گفت: کتاب گشاینده دروازه علم در راستای بیان حقایق است.

 عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه در رابطه با عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور، بیان کرد: امروزه رسانه هایی همچون تلویزیون، تلفن همراه، کامپیوتر و ماهواره ها به دلیل قابلیت سمعی و بصری بیشتر مورد استقبال مردم بوده و کتاب حامیان زیادی ندارد.

حجت الاسلام  سبزی با بیان این که کتابخانه های موجود تخصصی نیستند، اظهار داشت: بافت کتابخانه های موجود فرسوده است و کتب موجود تخصصی نبوده و نیازهای اقشار مختلف جامعه را تأمین نمی کنند.

نقش آفرینی روحانیان در افزایش فرهنگ کتابخوانی

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه ادامه داد: ایجاد کتابخانه در مساجد، در دسترس بودن کتب علم تفسیر، کلام و پاسخ به شبهات و تشویق مردم به مطالعه از سوی روحانیان می تواند سبب افزایش فرهنگ کتابخوانی در کشور شود.

حجت الاسلام  سبزی افزود: آموزش و پرورش باید علاوه بر کتاب های درسی، کتب جنبی و مطالعاتی دیگری را در دستور کار مدارس و دانش آموزان قرار دهد.

تاکید دین مبین اسلام بر علم آموزی

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه با بیان این که تاکید دین مبین اسلام بر علم آموزی و کتابخوانی است، گفت: مردم باید به اهمیت علم اندوزی پی برده و هر روز بیشتر از گذشته به دنبال کسب دانش باشند تا سبب پیشرفت کشور در زمینه های مختلف شوند.

حجت الاسلام  سبزی پیشنهاد داد: دولت می تواند با برگزاری مسابقات کتابخوانی در رده های سنی مختلف و اهدای جوایز نفیس، به افزایش سرانه مطالعه در کشور کمک کند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه ادامه داد: منابع مسابقات کتابخوانی باید از میان کتب خلاصه شده انتخاب شوند تا مردم را به شرکت در این مسابقات تشویق کنند.

حجت الاسلام  سبزی در ادامه گفت: مطالعه کتاب در مدت زمان اندک و درک مفهوم آن، سبب ایجاد اشتیاق میان دانش آموزان، طلاب و دانشجویان برای خواندن کتاب های بعدی می شود./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات