۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۳۸۸۷۲
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل:

شهرستان بابل دارای ۲۲۰۰ موقوفه است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با بیان این مطلب که در سطح این شهرستان ۲۲۰۰ موقوفه قرار دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد از نیت های واقفان در سطح شهرستان بابل برای برپایی محافل عزای حسینی است و در کنار آن نیت هایی مانند رسیدگی به نیازمندان و خدمات درمانی هم وجود دارد.
جعفر صفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، جعفری رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل امروز در جمع خیران و واقفان بابل با تقدیر از تلاش های خادمان حوزه وقف، گفت: حسنت حسنه وقف در سطح شهرستان بابل با قدمتی دیرینه و کهن است و بسیاری از اراضی در این شهرستان از سوی پیشینیان ما وقف امور خیریه به ویژه در حوزه فرهنگی و مذهبی شد.

وی افزود: حدود 170 متولی موقوفه های بابل در امر حفظ و نگهداری موقوفه های فعالیت می کنند که همه این امرو با نظارت اداره اوقاف و امرو خیریه شهرستان صورت می گیرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با بیان این مطلب که در سطح این شهرستان 2200 موقوفه قرار دارد، تصریح کرد: مساله وقف در سطح شهرستان بابل نهادینه شده و یکی از دلایل شهرت بابل به دارالمومنین وجود تعداد بالای از موقوفات در این شهرستان است که زمینه برای فعالیت های گسترده فرهنگی و مذهبی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: 600 هزار رقبه در بابل دارای سند استیجاری وقف و 500 هزار رقبه نیز فاقد سند رسمی است و اداره اوقاف برنامه هدفمندی را در جهت سند دار شدن کلیه رقبه ها و املاک وقفی آغاز کرد.

صفری از عقد قرارداد با 20 نانوایی در شهرستان بابل برای پخت و توزیع صلواتی نان برای افراد بی بضاعت خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار طی یک کاروان افراد بی بضاعت و محتاج که تاکنون به سفر زیارتی مشهد مقدس مشرف نشده اند، از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بر اساس اجرای نیات واقفان اعزام شدند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به کمک به حوزه تحصیل برای دانش آموزان بی بضاعت، تصریح کرد: برای 280 کودک نیازمند با همکاری کمیته امداد امام خمینی، بسته های کمک آموزشی و لوازم التحریر در قالب طرح مهر تحصیلی تقدیم شد.

وی به اجرای بازسازی و نوسازی برخی از املاک فرسوده موقوفه در شهرستان بابل پرداخت و افزود: در راستای بهسازی و بازسازی برخی از املاک فرسوده و منازل غیر قابل سکونت، اداره اوقاف شهرستان بابل با کسب مجوزهای لازم، با تخریب املاک فرسوده اقدام به ساخت 180 واحد مسکونی برای زوج های جوان نیازمند به مسکن کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل به فعالیت های قرآنی از سوی این اداره با محوریت امامزادگان اشاره کرد و اظهار داشت: با جذب مربیان برتر قرآنی شهرستان بابل و برپایی کلاس ها و دوره های آموزش مربی و متربی  قرآن شاهد رشد کیفی و کمی در این حوزه بودیم که خوشبختانه در سطح مسابقات قرآنی در کشور، پنج نفر از شهرستان بابل حائز رتبه های برتر کشوری شدند.

 وی ادامه داد: بیش از 70 درصد از نیت های واقفان در سطح شهرستان بابل برای برپایی مجالس و محافل عزای حسینی است و  در کنار آن نیت هایی مانند رسیدگی به نیازمندان و خدمات درمانی هم وجود دارد./1313/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات