۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۳۸۸۶۴
نوبخت در دیدار مراجع و علما خبر داد؛

واریز ۲۸۱ میلیارد کمک بلاعوض به بنیاد مسکن برای زلزله زدگان/ هفته اول آذر بودجه ۹۷ نهایی می شود

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تغییر روند بودجه ریزی در سال ۹۷، گفت: در حال حاضر در دولت بر پیش نویس آنچه که سازمان برنامه و بودجه ارائه کرده، کار می کنیم و قرار شد تا هفته اول آذر ماه بودجه نهایی شود.
دیدارمحمد باقر نوبخت با علما و مراجع تقلید نوبخت دیدارمحمد باقر نوبخت با علما و مراجع تقلید دیدارمحمد باقر نوبخت با علما و مراجع تقلید دیدارمحمد باقر نوبخت با علما و مراجع تقلید دیدارمحمد باقر نوبخت با علما و مراجع تقلید دیدارمحمد باقر نوبخت با علما و مراجع تقلید دیدارمحمد باقر نوبخت با علما و مراجع تقلید دیدارمحمد باقر نوبخت با علما و مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی و مراجع تقلید با بیان این موج های سیاسی منطقه بیش از گذشته است، گفت: همه تحلیل گران در رقابت های منطقه ای موضع جمهوری اسلامی را یک موضع برتر و موفق می دانند که به نیت نظام برای حضور در منطقه باز می گردد.

وی افزود: در عراق و سوریه همه گواهی می دهند که حضور جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه واقعی با تروریسم و داعش بوده است، ایران برای کمک به مسلمانان وارد محیط ناامن شد و خوشبختانه تقریبا داعش از خاک سوریه و عراق رانده شده است.

معاون رییس جمهور با بیان این که جمهوری اسلامی به خوبی تشخیص داد و وارد مبارزه با تروریست ها شد، اظهار داشت: هر جایی که برخی کشورها از جمله سعودی ها با یک اندیشه و قصد متفاوت از ایران اقدام کردند شکست خوردند.

وی ادامه داد: همه کسانی که در خارج از جغرافیای منطقه تحلیل می کنند جمهوری اسلامی را دست بالاتر می دانند و حضور ملت ایران در منطقه جهت کمک به مردم مظلوم و مستضعف است، سعودی ها به هر دری می زنند رشد نمی کنند و موضع اروپا ظرف روزهای گذشته نیز نشان از همین واقعیت داشت.

نوبخت با بیان این که در عرصه داخلی باید تلاش کنیم که زمینه توسعه و رفاه معقول و مطلوب را تأمین کنیم، ابراز داشت: بودجه 97 کاملا متفاوت و متمایز خواهد بود و ویژگی های این بودجه نسبت به قبل تفاوت دارد، در حال حاضر در دولت بر پیش نویس آنچه که سازمان برنامه و بودجه ارائه کرده، کار می کنیم و قرار شد تا هفته اول آذر ماه بودجه نهایی شود.

وی عنوان کرد: در نحوه تصویب و توزیع بودجه و در تخصیص اعتبارات متفاوت عمل می کنیم و این مسأله شفافیت و کارایی کار را افزایش خواهد داد.

سخنگوی دولت با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم برای کمک به زلزله زدگان رافع مسؤولیت دولت نیست، دولت در سه مرحله امداد و نجات، اسکان موقت و بازسازی دائمی وظایفی برای خود تعریف کرده است، آقای رییس جمهور از همان ابتدا مدیریت کار را در دست گرفت و دستورات لازم داده شد.

وی اضافه کرد: در جلسه هیأت دولت بعد از حادثه زلزله 281 میلیارد تومان به صورت بلاعوض و 659 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تصویب شد، 281 میلیارد تومان به حساب بنیاد مسکن که مسؤولیت کار را دارد واریز شد، بانک ها نیز برای دادن تسهیلات ارزان قیمت کار خود را آغاز کردند.

نوبخت با بیان این که بازسازی ها باید با دقت صورت گیرد، گفت: گاهی عدم توجه به نکات فنی سبب می شود که سرمایه گذاری ها فایده ای نداشته باشد، گاهی توجه مسؤولان و مهندسان به امور فنی از سوی افراد و مردم نوعی سخت گیری و مانع تراشی تلقی می شود.

وی با اشاره به تذکر حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره معضلات فضای مجازی، افزود: در کنار وجه مثبت فضای مجازی، وجوه منفی نیز وجود دارد که خوشبختانه با ابلاغ رهبر انقلاب برای تشکیل شورای عالی مجازی می توان با توجه به فرهنگ کشور اقدامات خوبی انجام داد.

معاون رییس جمهور با بیان این که اصل در هر آنچه که از سوی دیگران برسد بر صحت نیست، اظهار داشت: اصل بر این است که آن ها با قصد خاصی کاری را انجام می دهند، این مسأله مورد توجه دولت قرار داد.

وی با اشاره به مسائل مالیاتی کشور ادامه داد: سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی را ناکافی می دانیم، وابستگی به نفت کمتر شده که از جهتی خوب است اما مالیات باید جایگزین آن شود، معتقد هستیم که به مؤدیان خرد فشار بیشتر وارد و از آن ها مالیات دریافت کرد بلکه از افراد دیگر که مالیات نمی دهند مالیات دریافت شود./۱۳۲۳/۲۰۲/ح

ارسال نظرات