۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۳۸۸۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

توجه به قرآن و نماز اول وقت جزء سیره عملی امام رضا است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: توجه به قرآن و نماز اول وقت جزء سیره عملی امام رضا(ع) است و ایشان هر سه روز، یک ختم قرآن داشتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ظهر امروز در جمع عزاداران اراکی در این شهر گفت: توجه به قرآن و نماز اول وقت جزء سیره عملی امام رضا(ع) است و ایشان به دلیل محبت و انسی که به کتاب خدا داشتند سه روزی یک بار، قرآن را ختم می کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از کلمات نورانی امام رضا(ع) که میان تمامی برنامه های حضرت شاخص بوده، بحث روایی و قرآنی است و برای جامعه ما ملموس و قابل توجه خواهد بود بحث ولایت و ولایت مداری است.

شرط کلمه توحید، ولایت مداری است

حجت الاسلام  قربانپور با اشاره به حدیث سلسله الذهب، گفت: سلسله اسناد حدیث به معصومان باز می گردد و دیگران در این سلسله نقشی ندارند، یعنی از امام رضا(ع) تا پیامبر اکرم(ص) و حضرت محمد(ص) از جبرئیل و فرشته الهی نیز از خداوند متعال نقل کرده است که فرمود، کلمه لا اله الا الله، قلعه مستحکمی است که هر کس وارد آن بشود در امنیت خواهد بود و سپس پس از مکثی فرمودند، به شرطها و شروطها.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه شرط کلمه توحید، ولایت مداری است، گفت: انسان باید در کنار توحید، پیوند ژرف و گسترده ای با ولایت داشته باشد و از او تبعیت کند.

حجت الاسلام  قربانپور در رابطه با محبت به خاندان عصمت و طهارت، بیان کرد: طبق آیات و روایات، مسئله محبت به اهل بیت(ع) یکی از اساسی ترین مباحثی است که ائمه اطهار به آن اشاره کرده اند، در طول تاریخ نیز سلسله و رشته محبت دل های انسان های مومن، شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) توانسته است پیوندی عمیق میان آنان برقرار کند.

انسان باید نسبت به اهل بیت(ع)، دارای معرفت کامل باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: انسان باید نسبت به اهل بیت(ع)، دارای معرفت کامل باشد، امروزه به علت وجود آثار برجسته از علما و وجود شبکه های دیجیتال ظرفیت شناخت بیشتر امامان معصوم از سوی نوجوانان و جوانان در جامعه وجود دارد.

حجت الاسلام  قربانپور اضافه کرد: محبت و معرفت انسان ها نسبت به اهل بیت(ع)، باید آن ها را به اطاعت برساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان روایتی، گفت: هر فرد امام رضا(ع) را زیارت کند، ثواب زیارت او به مانند پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام  قربانپور با اشاره به سخنی از پیامبراکرم(ص)، اظهار داشت: به زودی پاره ای از تن من در خراسان مدفون می شود، هیچ فردی وجود ندارد که ناراحتی در دل داشته باشد الا اینکه خداوند غم و ناراحتی او را با زیارت امام رضا(ع) برطرف می کند و هیچ گناهکاری امام هشتم(ع) را زیارت نمی کند، الا اینکه خداوند گناهان او را می بخشد و می آمرزد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان سخنی از امام جواد(ع)، گفت: من بهشت را برای کسی که پدرم را در طوس زیارت بکند ضمانت می کنم، در حالی که نسبت به امام رضا(ع) معرفت داشته باشد.

حجت الاسلام  قربانپور در ادامه گفت: به فرموده امام رضا(ع)، هر کس که طوس را با بعد مسافت زیارت کند و به زیارت من بیاید، من نیز سه جا به سراغ او می روم تا از سختی های قیامت نجاتش بدهم، اول زمانی که پرونده اعمال انسان ها باز شده و در دست آن ها قرار داده می شود، دوم هنگام عبور  انسان از پل صراط و سوم وقتی است که عمل انسان وزن می شود./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات