۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۳۸۸۴۱
آیت الله سلیمانی:

زنده نگه داشتن فرهنگ علوی مدیون تلاش امام رضا است

آیت الله سلیمانی با بیان این که زنده نگه داشتن فرهنگ علوی مدیون تلاش امام رضا(ع) است، گفت: این امام همام در زمان حیاتش تمام تلاش و اهتمام خود را برای زنده نگه داشتن و ترویج فرهنگ علوی صورت داد.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد اظهارداشت: شهر آمل بزرگانی در گذشته و حال دارد که همواره زمینه ساز خیر و برکات فراوان بودند.

وی با تسلیت شهادت امام رضا(ع) تصریح کرد: این امام همام وقتی به ایران فراخوانده شدند بسیار غریبانه بود اما بعد تمام تریبون ها که علیه علویان بود به نفع خاندان عصمت و طهارت تغییر پیدا کرده است.

امام جمعه زاهدان با بیان این که امام رضا(ع) در همه جا تحول به وجود آورده است، گفت: این امام همام حدیث سلسله الذهب را در نیشابور خواندند که هفتاد هزار نفر آن را ثبت و ضبط کردند.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: امام رضا(ع) عالی ترین طرح فرهنگی را به کار گرفت تا ذهن ها را متوجه خود کند که در این عرصه عزم جدی و شایسته ای صورت دادند و تلاش والایی داشتند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که زنده نگه داشتن فرهنگ علوی مدیون تلاش امام رضا(ع) است، تصریح کرد: این امام همام در زمان حیاتش تمام تلاش و اهتمام خود را در راستای زنده نگه داشتن و ترویج فرهنگ علوی صورت داد.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در زمان خود بساط عباسیان را برهم چیده و تمام تدابیر مامون را خنثی کرد که توانست در مسیری ارزنده و والا گام بردارد.

امام جمعه زاهدان با بیان این که ملت ایران اسلامی عشق و ارادت والایی به امام رضا(ع) دارند، گفت: این امام همام سرمایه ای گرانقدر برای کشور عزیزمان هستند که افتخار حضورشان را داریم.

آیت الله سلیمانی افزود: امروز همزمان با سالروز شهادت این امام همام شاهد هستیم جمعیت کثیری از سراسر ایران اسلامی جهت حضور در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: این حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) نشانگر برکات این وجود نورانی در بعد از حیاتشان است که دلهای همگان را به سوی خود جذب کردند و همه اینها به خواسته خداوند متعال است./1314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات