۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۸۸۳۸
مشهدالرضا تجلی دلدادگی به ولایت؛

حرم مطهر رضوی غرق در عزا و ماتم شد

همزمان با شهادت امام رضا(ع) حرم مطهر رضوی در سوگ غریب الغربا به سوگ نشسته و مشهد الرضا جلوه گاه دلدادگی به ولایت شده است.
عزاداری شهادت امام رضا (ع) در مشهد عزاداری شهادت امام رضا (ع) عزاداری شهادت امام رضا (ع) در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حرم مطهر رضوی(ع) امروز در سوگ امام رئوف به سوگ نشسته است. در این عزاداری دیگر نژاد و رنگ و قبیله معنایی ندارد و همه و همه برای شمس الشموس خراسان چشمهایشان خیس خیس است و صدای یا رضا جان در این صحن و سرا نوایی از جنس نیاز و تمنا است.

هر زائری در همان بدو ورد که چشمش به ضریح می افتد دوست دارد که فریاد هزار و چهار صدساله غریبی این امام را با همه وجودش بسراید اما آنقدر ناله ها فراوان است که دیگر نمی توان تشخیص داد که این ناله ها از جنس مردانه، زنانه و یا بچگانه است چرا که صدای تمنا به سوی امام رئوف در این صحن و سرا بیش از هر زمان دیگری به گوش می رسد.

امروز در اجتماع «زنان فاطمی؛ سوگواران رضوی» زنان این سرزمین هم آمده بودند تا با زنان نوغان که مهریه ها و همه هستی خودشان را برای شرکت در مراسم تشییع امام رضا(ع) بخشیده بودند پیمان مجدد ببندند.

صحن و سرای حرم رضوی مملو از دلدادگانی است که برای سرسپردگی و تسلیم شدن در برابر امر ولایت خواسته اند که در این سرمای آبان ماه با تحمل مسیری دور از هر کجای ایران خودشان را به پابوسی این امام رئوف برسانند تا با پاهای خسته و دل سرسپرده، برمودت و محبت خودشان مهر تأیید بزنند.

سیل دلدادگان و شیفتگان آقا علی بن موسی الرضا(ع) از اقصی نقاط کشور اسلامی با پای پیاده و دسته جات عزاداری خود را به حرم مطهر رضوی رساندند و همنوا با زائران و مجاوران در سوگ این امام همام به سر و سینه زدند و به عزاداری پرداختند.

بر اساس این گزارش در مراسم سوگواری شب شهادت امام رضا(ع) نیز زائران و مجاوران به عزاداری و سینه زنی پرداختند و در رثای شهات مظلومانه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات