۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۳۸۸۳۴
امام جمعه بیرجند:

آمریکا به بهانه های واهی وارد کشورهای اسلامی شده است

امام جمعه بیرجند گفت: آمریکا به بهانه های واهی وارد کشورهای اسلامی شده و فتنه ایجاد کرده است و مردان و زنان را می کشد و شهرها را ویران می کند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی با وجود تمام مشکلاتی که دارند در کمک های جنبی به ضعفا، کمک به بازسازی عتبات عالیات، کمک به ساخت زائرسراها و کمک به زلزله زدگان غرب کشور پیشتاز بوده اند.

وی با بیان اینکه حق و باطل شبیه به هم نیستند، گفت: خداوند حق از باطل و راه درست را از نادرست جدا کرده است و باطل مانند حق نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: خداوند انسان ها را به گونه ای آفریده که می توانند حق را از باطل تمیز بدهد و اگر حق از باطل قابل تمیز نبود خداوند انسان را مکلف به آن چه که نمی تواند نمی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در صحنه میدانی چه در گذشته تاریخ و چه در امروز بسیاری از مکان ها و زمان ها حق را رها می کنیم و باطل را می گیریم این در حالی است که در انسان شناسی و در اسلام مشخص است که حق و باطل یا برای انسان شناخته شده و یا قابل شناسایی است.

وی با بیان اینکه آمریکا به بهانه های واهی وارد کشورهای اسلامی شده و فتنه ایجاد کرده است و مردان و زنان را می کشد و شهرها را ویران می کند، ادامه داد: استعمارگران در گذشته وارد کشورهای اسلامی شدند و جنایت های بسیاری را انجام دادند و مردم را گرفتار فحشا و فساد و بی دینی کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی بیش از 70 سال کشور اسلامی فلسطین را تصرف کردند و انسان های بسیاری را کشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: آیا این جنایت ها از نظر اسلام حق است یا باطل؟ آیا می توانیم حق را از باطل تشخیص دهیم؟ در این جنایت ها جای سخن گفتن است یا سکوت؟آیا باید نسبت به مظلومان عالم سکوت کنیم؟

وی با بیان اینکه دشمنان از هر حیوانی بدتر هستند، افزود: آن ها بعد از گذشت سه سال همچنان مردم یمن را قتل عام می کنند و کودکان را هر 10 دقیقه می کشند.

امام جمعه بیرجند گفت: این در حالی است که در این جامعه نیز افرادی وجود دارند که همچنان وابسته به غرب هستند و آن ها را به ملت ترجیح می دهند و هر جا که امتیازی است به آن ها می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی در 50 کشور جهان فتنه ایجاد کرده است که امروز اوکراین پنجاه و یکمین و یمن و پنجاه و دومین کشور می باشد.

وی اظهار کرد: مامون عباسی نسبت به امام رضا(ع) معرفت داشت اما وی امام رضا(ع) را به شهادت رساند زیرا برای مامون عباسی مسائل نفسانی مطرح بود تا مسائل دینی.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگر پای حق ایستادیم و تسلیم باطل نشدیم نرخ ما بالا می رود، گفت: آن کسی که پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) پای حق بایستد و تسلیم باطل نشود ارزشش از ارزش آن هایی که بعد از ظهور باشند بیشتر است./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات