۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۳۸۸۲۸
سخنگوی دولت:

قم کانون تولید اندیشه اسلامی است/ المصطفی مروج اسلام وحیانی در جهان باشد

نوبخت قم را دارای جایگاهی ویژه در نظام اسلامی دانست و گفت: اگر قم را کانون تولید اندیشه و علوم اسلامی و انسانی بدانیم که چنین است جامعه المصطفی باید مرکز ترویج آن در جهان باشد.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی، قم را دارای جایگاهی ویژه در نظام اسلامی دانست و گفت: اگر قم را کانون تولید اندیشه و علوم اسلامی و انسانی بدانیم که چنین است جامعه المصطفی باید مرکز ترویج آن در جهان باشد.

وی با تقدیر از فعالیت های جامعة المصطفی و حوزه های علمیه، افزود: جامعه المصطفی به عنوان دانشگاهی معتبر باید مروج اسلام رحمانی و وحیانی باشد که به خوبی این کار را انجام می دهد.

سخنگوی دولت با بیان این که توجه به دانشگاه ها در دولت یک اصل محسوب می شود، اظهار داشت: تولید علوم و فناوری های جدید از سیاست های مورد تاکید دولت است، باید مراکزی که علوم انسانی و اسلامی را ترویج می کنند وجود داشته و مورد توجه باشند.

وی ادامه داد: آقای روحانی فرزند حوزه و دانشگاه است بنابراین اگر از دولت این توقع وجود داشته باشد که به مراکز حوزوی و مراکز علوم انسانی اسلامی توجه خاص داشته باشد توقعی غیرمعقول نیست.

رییس سازمان برنامه و بودجه از تغییر روند بودجه ریزی در کشور خبر داد و ابراز داشت: در اصلاحاتی که به صورت گسترده در بودجه ریزی ۹۷ رخ داده عملکرد نهادها و دستگاه ها جایگزین روش سنتی بودجه شده است.

وی عنوان کرد: تخصیص بودجه ها با هدف افزایش بازدهی و کارایی و عملکرد مبتنی بر محصول فعالیت دستگاه ها انجام می شود،۱۰ ویژگی جدید بودجه ۹۷ را از بودجه سنوات گذشته متمایز می کند که به زودی آن را بیان خواهم کرد.

نوبخت خاطرنشان کرد: در بودجه 97 مراکز حوزوی که آموزش عالی انسانی اسلامی است و  جامعه المصطفی که مرکز ترویج آن در فرامرزها به شمار می رود در کنار دانشگاه ها در فصل آموزش عالی قرار می گیرد تا نگاه واقع بینانه داشته باشیم، اگر مراکز حوزوی المصطفی را نبینیم ناقص عمل کرده ایم همانگونه که اگر به دانشگاه ها توجه نشود کار ناقص است؛ علت رشد چشمگیر ایران بعد از انقلاب ناشی از نگاه واقع بینانه و همه جانبه بوده است./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات