۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۳۸۸۲۵
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

نباید اجازه دهیم ارزش های دینی در جامعه کم رنگ شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقادات دینی مهمترین رکن فرهنگی و اجتماعی جامعه ما است؛ به همین دلیل باید با استفاده از همه توان و هر ابزار فرهنگی که در اختیار داریم مانع کم رنگ شدن این اعتقادات شویم.
سمیه محمودی - نماینده مردم شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی صبح امروز در آیین اختتامیه سوگواره تعزیه نفمه عشق در شهرضا که در سالن مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: اعتقادات مذهبی مهمترین رکن انقلاب اسلامی ایران بوده است زیرا مردم با حرکت بزرگ خود در سال 57 ثابت کردند که مرجعیت شیعه و مبانی دینی بیش از هرچیز دیگری برای آنها ارزشمند است.

وی اضافه کرد: مردم ایران از گذشته در شمار بهترین یاران اهل بیت(ع) و به ویژه بهترین ارادتمندان امام علی(ع) بوده‌اند و این اعتقاد را نسل به نسل به فرزندان خود منتقل کرده‌اند تا اینکه امروز این میراث گرانمایه به دست ما رسیده است و ما نیز در مقابل نسلهای آینده مسؤولیت داریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هیچگونه کوتاهی در راه حفظ ارزشهای دینی از هیچ کسی پذیرفته نیست زیرا امام راحل(ره) با همه توان برای استقرار حکومت اسلامی مجاهدت کردند و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز مردم از دستاورد انقلابی و ارزشهای اصیل اسلامی خود دفاع کردند و در این راه شهدای زیادی را نیز تقدیم کردند، پس امروز بستر لازم برای کار فرهنگی دینی در جامعه فراهم است.

محمودی گفت: نباید اجازه دهیم اعتقادات دینی در جامعه کم رنگ شود، دشمن با استفاده از همه ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی که در اختیار دارد برای حذف اسلام و ترویج شبهات مختلف در میان مردم به ویژه نسلهای جوان و نوجوان جامعه تلاش می‌کند و در مقابل ما نیز وظیفه داریم تا برای حفظ میراث بزرگ دینی که مهمترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی ما است، تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب در طول دوران قبل و بعد از انقلاب از فرهنگ دینی مردم شکست خورده‌اند، مرجعیت شیعه همواره حامی حقوق مردم و اعتقادات دینی بوده‌اند و مردم نیز همیشه گوش به فرمان فرمان مرجعیت بوده‌اند، دشمنان فهمیده‌اند که همیشه از اسلام شکت خورده‌اند پس در تلاش هستند تا اسلام را نابود کنند و هدف همه اقدامات ضد انقلابی آنان نیز همین مسأله است چون انقلاب پیوندی ناگسستنی با ارزشهای اسلامی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: باید با حفظ روحیه انقلابی و ولایتمداری در عرصه مبارزه فرهنگی وارد عمل شویم و برای حفظ ارزشهای والای انقلاب مجاهدت کنیم، جامعه امروز به رزمندگان فرهنگی بابصیرت و ولایتمداری احتیاج دارد که خالصانه در عرصه جنگ نرم حاضر شوند و برای خنثی کردن تهاجم فرهنگی دشمن تلاش کنند.

محمودی بیان کرد: برگزاری سوگواره‌ها و مراسمهای مختلف فرهنگی مذهبی که بخشی از اعتقادات دینی را به نسلهای بعدی منتقل کنند ضروری است، باید از فعالیتهای فرهنگی مذهبی حمایت شود تا میراث دینی و ارزشهای اسلامی به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی حفظ شود./868/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات