۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۳۸۸۲۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

آزار بندگان مؤمن سبب خشم خداوند می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آزار و اذیت بندگان مؤمن، آزار دادن خداوند است، گفت: آزار انسان ولایتمدار، موجب خشم و غضب خداوند می‌شود.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) اشاره به مردم فرمودند: شما مرا به خاطر علی غریب گذاشتید.

وی افزود: مردم در آن دوران عاشق رسول خدا(ص) نبودند بلکه قساوت و نفرتشان را نسبت به پیامبر(ص) آشکار نکرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به فرازی از خطبه غدیر، ابراز کرد: حضرت در غدیر خم فرمودند: هر کس من مولای اویم علی مولای اوست؛ برخی با شنیدن این کلام رسما عصبانی شده و چهره‌هایشان از فرط غضب سرخ شد و ناراحت شدند که پیامبر(ص) چرا امیرمومنان علی(ع) را به عنوان جانشین انتخاب کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: از همان دوران رسول خدا(ص) برخی باب دشمنی با اهل بیت(ع) را شروع کرده بودند اما کمتر پیدا می‌شد نسبت به آنان آشکارا جسارت بورزند برای همین کینه و نفرت خودشان را طور دیگری ابراز می‌کردند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در دوران حیات امام راحل نیز افرادی بودند که ذره‌ای نسبت به ایشان احترام قائل نبودند ولی پس از رحلت ایشان مدام بر زبانشان نام امام را جاری می‌کردند.

وی افزود: انسان اگر مومنی را آزار دهد گویی پیامبراکرم(ص) را آزار داده چرا که در روایتی از رسول اکرم(ص) آمده اگر کسی انسان مومنی را آزار دهد مرا آزار داده است؛ بنابراین مسائلی که امروز ما در جامعه و در عرصه سیاست شاهد آن هستیم بسیار جانسوز و تاسف انگیز است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه تصریح کرد: گاهی یک انسان مومن فردی را آزار می‌دهد و طرف مقابلش نیز او را اذیت می‌کند حساب این سخن جداست، گاهی یک فرد کاملا شخصیتی آزار رسان دارد و برایش مهم نیست طرف مقابلش مومن و غیر مومن باشد این نیز بحثش چیز دیگری است اما برخی مواقع ما مشاهده می‌کنیم برخی افراد تنها مومنان را به خاطر مومن بودنشان مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند این افراد در اصل خداوند را آزار می‌دهند.

وی افزود: روایت است به کسی توهین نکنید شاید از اولیای خداوند باشد؛ اگر کسی به اولیای الهی توهین کند روزگارش سیاه است. آزار و اذیت پیامبر(ص) ناشی از بغضی بود که مردم نسبت به خدا داشتند و آزار اولیای خدا نیز نشان از بغض پنهانی آنان نسبت به پیامبر(ص) بود. انسان حق ندارد کسی را به خاطر ولایتمدار بودنش مورد آزار و اذیت قرار دهد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات