۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۳۸۸۲۰
حجت الاسلام حائری زاده:

بی‌تقوایی مسؤولان سیلی به اسلام است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بی‌تقوایی مسؤولان سیلی به اسلام است، گفت: تولید و اشتغال تنها راهکار رفع مشکلات اقتصادی بوده و از سوی دیگر گران کردن اجناس دامن زدن به اوضاع نامناسب اقتصادی کشور است.
حجت الاسلام حائری‌ زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: چهره و شخصیت امام حسن مجتبی(ع) مردم را یاد انبیا می‌انداخت و در قلب آنان نسبت به ایشان علاقه ایجاد می‌کرد.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: حسن هدیه خداوند به من است؛ ایشان عابدترین فرد زمان خودشان بودند همه وجود ایشان سرشار از بندگی خداوند بود و لحظه‌ای بندگی خداوند را ترک نکردند.

حجت الاسلام حائری زاده ادامه داد: ایشان قبل از اقامه هر نمازی اذان می‌گفتند، امروز اگر کسی بلند اذان بگوید او را متهم به تظاهر سازی و ریاکاری می‌کنند اما اگر همان افراد صدای صوت موسیقی لهو و لعب را بشنوند هیچ شکوه و شکایتی به زبان جاری نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) که می‌فرمودند: ای مردم بهترین زاد و توشه آخرت تقوا است، ابراز کرد: مظلوم‌ترین واژه عصر ما تقوا است، امروز برخی با نفوذ در لایه‎های حکومتی بدون آن که کمترین اعتقادی به نظام ولایی داشته باشند با سیاه نمایی خود را به عنوان‌ انسان‌های باتقوا جا می‌زنند.

وی افزود: انسان به همان میزان که مراقب خوراکش است که بیمار نشود باید به همان مقدار از خوراک فکری خودش مراقبت کند تا افکار و اعتقاداتش آلوده و تخریب نشود، ریشه همه آلودگی‌ها فکر است.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه قبر خانه تاریکی و عمل صالح چراغ آن است، گفت: انسان باتقوا بسیار یاد مرگ می‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اوضاع نامناسب اقتصادی کشور، تصریح کرد: امروز با این اوضاع نامناسب اقتصادی گران شدن 17 درصدی نان نوبر است به جای آن که بیایند تولید و اشتغال را افزایش دهند و دست مردم را بگیرند به اوضاع بد اقتصادی مردم دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: امروز باید از حرف گذشت و عمل را وارد میدان کرد طبق صریح روایات آمده که بترسید از زمانی که مردم از باطن مسؤولان آگاه شوند؛ مسؤولان بی تقوا سیلی به اسلام است، مقام و صندلی ریاست نعمتی ماندگار نیست که برخی به شدت به دنبال کسب آن هستند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات