۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۳۸۸۱۵
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

همه ائمه معصومین در فضایل شبیه یکدیگر هستند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه ائمه معصومین در خصوصیات و فضایل شبیه یکدیگر هستند و تفاوت تصمیم گیری و اقدام آنها به مقتضیات زمان بستگی داشت.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه شامگاه شنبه در مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: امروز برای راهپیمایی اربعین حسینی از سراسر دنیا 20 میلیون عاشق امام حسین(ع) آن هم در کشور جنگ و ترور حضور پیدا می‌کنند، آیا این جز عشق و محبت است.

وی افزود: اینکه برخی می‌گویند امام حسین(ع) از امام حسن(ع) شجاع‌تر بوده سخن اشتباهی است چراکه همه ائمه معصومین(ع) در علم، شجاعت، فقاهت و هر خصوصیت خدادادی دیگر شبیه یکدیگر بودند اما آنها با توجه به مقتضیات زمان باید تصمیم‌گیری و اقدام می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان عنوان کرد: اصحاب و یاران امام حسن(ع) افرادی بی‌وفا و دشمنش معاویه غدار بود بنابراین جنگ به نفع معاویه تمام می‌شد به همین دلیل امام حسن(ع) مجبور به قبول صلح شد، بعد از امام حسن(ع) هم امام حسین(ع) در مدت 10 سال امامت خود 9 سال آن را به شیوه برادرشان رفتار کردند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: بعد از شهادت امام حسن مجتبی(ع) برخی اطراف امام حسین(ع) جمع شده و درخواست جنگ با معاویه را داشتند امام حسین(ع) فرمودند تا زمانی که معاویه هست من بر قرارداد برادرم امام حسن(ع) برقرار خواهم بود.

وی افزود: هدف دشمن از بین بردن کامل دین اسلام بود به همین دلیل امیرمومنان امام علی(ع)، امام حسن(ع) و 9 سال امام حسین(ع) صبر کردند تا زمان مناسبی برای جنگ برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان اظهار داشت: همانگونه که قرآن را مطالعه می کنید زندگی و سیره ائمه معصومین(ع) را نیز مطالعه کنید و آنها را بهتر بشناسید.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: تاریخ اسلام با بنی‌هاشم، بنی‌امیه و بنی عباس گره خورده است؛ مقر حکومت بنی‌هاشم مدینه، بنی امیه در شام و بنی عباس در بغداد بودند بنی عباس 500 سال حکومت کرد و تا اسپانیا پیش رفتند، بنی عباس چون نگران تحرکات فاطمیون و علویون در مدینه بودند امام رضا(ع) با به خراسان بردند تا او را تحت محاصره بگیرند.

وی افزود: رفتن امام رضا(ع) از مدینه به خراسان برکات زیادی برای شهرهایی در مسیر حرکت ایشان داشت چراکه آنها را با تشیع آشنا و مرید اهل بیت(ع) قرار داد و بچه های پیامبر(ص) دنبال امام رضا(ع) راه افتادند که هر کدام از آنها نه تنها آن زمان که امروز هم برخی مراکز علم و فقاهت هستند./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات