۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۸۱۲
آیت الله توکل:

جوانان باید مایه پیشرفت و افتخار اسلام باشند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر دنیا به گونه ای پیش رفته که برای کمک رساندن به اسلام و مسلمین باید تحصیلات عالی داشته باشید؛ از این رو جوانان باید درسهایشان را به خوبی و با دقت بخوانند تا مایه افتخار اسلام و مسلمین باشند.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید رحیم توکل شب گذشته در سخنرانی که در خیمه حسینی واقع در خیابان فروغی اصفهان در بین هیئت دانش آموزی رهپویان وصال برگزار شد،گفت: محب حقیقی اهل بیت(ع)، در رفتار از ایشان تبعیت می کند.

وی در ادامه مبحث شبهای گذشته افزود: اعمال انسان در روز قیامت مورد وارسی واقع می شود و پرسش و پاسخ هایی صورت می گیرد که روایت اکثر این سؤالات را تشریح کرده است؛ امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند، چهار سوال از طیف های مختلف انسان ها پرسیده می شود؛ اولین سوال این است که جوانیّت را در چه راهی گذراندی، دومین سوال راجع به مسیر سپری کردن عمر است، سومین سوال در رابطه با راه کسب درآمد و راه مصرف ثروت است و چهارمین سوال در رابطه محبت اهل بیت(ع) است.

آیت الله توکل اذعان کرد: هر چیز درونی علامتی در بیرون دارد؛ درختی که ریشه اش فاسد است این فساد به واسطه تخریب شدن شاخه و برگ های درخت نمایان می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: عملکرد انسان نمایان کننده اعتقادات و اخلاقیات او است، انسانی که محبت اهل بیت(ع) را در درون دارد، در رفتارش از ایشان تبعیت می کند؛ اهل ادعا زیاد هستند ولی کسی که در عمل تابع اهل بیت(ع) باشد کمتر وجود دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این امام عصر(عج) غریب هستند و دین الهی یاری می خواهد، اظهار کرد: بنده در دوران نوجوانی علاقه بسیار زیادی به پزشکی و مخصوصاً جراحی داشتم ولی به خاطر پاسخ دادن به این نیاز که امام زمان(عج) غریب هستند و دین خداوند به کمک نیاز دارد مسیر زندگی را از دانشگاه به حوزه تغییر دادم.

وی تبیین کرد: جوانانی که در مسیر اهل بیت(ع) حرکت می کنند، آفرین دارند؛ در شرایطی که برخی از جوانان مشغول دنیا هستند عده ای از جوانان متدین در جلسات اهل بیت(ع) حضور مستمر دارند و از این رفتار مشخص می شود درد دین دارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این لازم است از دروان جوانی بهترین استفاده ها را ببریم، ابراز کرد: زمان پیری زمان جمود جسمی است؛ در ایام پیری انجام افعال ایام جوانی ممکن نیست پس باید به بهترین نحو از ایام جوانی استفاده ببریم.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: در حال حاضر دنیا به گونه ای پیش رفته که برای کمک رساندن به اسلام و مسلمین باید تحصیلات عالی داشته باشید لذا عزیزان باید درسهایشان را به خوبی و با دقت بخوانند تا مایه افتخار اسلام و مسلمین باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف نتیجه تلاش جوانان همین مرز و بوم است؛ کشوری که در ایام طاغوت توان ساختن یک سوزن ته گرد را نداشته الآن موشکی می سازد که نقطه زن است./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات