۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۳۸۸۱۰
آیت الله قرهی:

عاقل وجود خود را برای خدا و مومنان وقف می‌کند

آیت الله قرهی گفت: عاقل علاقه مند است که خداوند او را باب خیر قرار دهد و وجود خود را برای خدا و مومنان وقف کند.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه شنبه به مناسبت سوگواری دهه آخر ماه صفر در مسجد امام مهدی(عج) به سخنرانی پرداخته و درباره عقل و ویژگی‌های شخص عاقل، عنوان کرد: امام رضا(ع) فرمودند که شخصی مسلمان کامل نمی‌شود مگر اینکه ده خصلت داشته باشد، ابتدا اینکه از وجود او خیر صادر شود و دیگر اینکه خیر دیگران نسبت به خود را زیاد بشمارد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) افزود: انسان عاقل نسبت به خیررسانی دیگران شاکر است چراکه هرکس وقتی از ناحیه مخلوقی به او نعمت برسد و تشکر نکند از خدا هم تشکر نکرده است.

وی ادامه داد: عاقل درباره خیررسانی خود به دیگران دچار غرور و تکبر نمی‌شود چراکه می‌داند او تنها وسیله‌ای از ناحیه خداوند برای رساندن این خیر به دیگران است.

آیت الله قرهی ابراز کرد: از عاقل هرچه بخواهند دلتنگ نمی‌شود چراکه خوشحال می‌شود که خداوند او را باب خیر قرار دهد و علاقه مند است که وجود خود را برای خدا و مومنان وقف کند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: عاقل همواره خود را محتاج به پروردگار عالم می داند هر کس ولو به لحظه ای تصور کند کسی شده است همان لحظه زمان سقوط او است.

وی بیان داشت: از نشانه های عاقل دوری جستن از شهرت است عقلا و اولیا خدا وقتی شناخته می‌شوند بیشتر نزد خدا ناله می‌زنند چراکه آنها هیچ گاه دیگران را به خود دعوت نمی‌کنند و همواره به خداوند دعوت می‌کنند.

 آیت الله قرهی در پایان گفت: عاقل کسی است که وقتی دیگری را می بیند بگوید او بهتر از من است./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
درود بر سردار شهید سلیمانی
0
0