۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۳۸۸۰۵

حال و هوای بارگاه منور رضوی در سه روز آخر ماه صفر

راهپیمایی هیئات عزاداری و دسته جات سینه زنی در ایام سوگواری اهل بیت(ع) و همزمان با سالروز شهادت این بزرگواران با حضور علما و اعضای هیأت های مذهبی به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در حال برگزاری است.
حرم مطهر حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از عصر روز گذشته دسته جات عزاداری از ورودی ‌های مختلف به حرم رضوی آمدند و با حضور در صحن‌ها و رواق ‌های حرم مطهر، سینه‌زنی و با طنین «یا رحمه للعالمین» در این غم به سوگ نشستند. حضور هیأت‌ های عزاداری در صحن جامع رضوی و صحن انقلاب اسلامی مشهود بود.

هم چنین امروز صبح تا ظهر، راهپیمایی دسته جات عزاداری از حدفاصل میدان ۱۵خرداد به طرف میدان بسیج با حضور اقشار گوناگون مردم، زائران و مجاوران امام هشتم، جمع کثیری از مسؤولین شهری و استانی، علمای اعلام، طلاب، فضلا و اساتید حوزه های علمیه تا حرم مطهر رضوی برگزار شد.

هدف از برگزاری این آئین که به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) برگزار شد، عرض تسلیت به محضر مقدس حضراتش به خصوص امام زمان (عج) و حضرت ثامن الحجج(ع) است.

یکی از استادان حوزه علمیه مشهد در جمع عزاداران نبوی گفت: پیام حضرت به جهان بشریت عبادت پروردگار، خدمت به خلق و گسترش عدالت است. پیامبراکرم(ص) شخصیتی است که براساس متن قرآن و تصدیق امت اسلامی در شمار افراد بی نظیر خلقت می باشد و نمی توان وی را توصیف کرد.

گفتنی است، ویژه برنامه های سالروز شهادت جانگذاز امام رضا(ع) نیز از صبح فردا تا شامگاه ادامه خواهد داشت و عزاداران رضوی این عزای بزرگ را گرامی خواهند داشت./820/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات