۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۳۸۷۸۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

سیره امام رضا نماد اخلاق الهی و فضایل انسانی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه سیره امام رضا(ع) نماد اخلاق الهی و فضایل انسانی است، گفت: طریقه برخورد امام رضا(ع) در تاریخ ایران، نشانگر درایت و سیاست ارزشمند ایشان در امور سیاسی و اجتماعی بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز

حجت الاسلام سید عباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، با بیان اینکه سیره امام رضا(ع) نماد اخلاق الهی و فضایل انسانی است، گفت: طریقه برخورد امام رضا(ع) در تاریخ ایران، نشانگر درایت و سیاست ارزشمند ایشان در امور سیاسی و اجتماعی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه امام رضا(ع) به عنوان هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت از سوی خداوند منان به عنوان حجت و راهنما منصوب به امامت شدند، اظهار داشت: افرادی که از سوی پروردگار به عنوان امام منصوب شده اند، مأموران حق تعالی برای بیان حقیقت و انتقال مفاهیم قرآن کریم هستند.

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به سیره امام رضا(ع)، بیان کرد: امام هشتم(ع) در سنین نوجوانی و جوانی در مدینه بودند و میان مردم به عنوان شخصی دانا، فهیم، عالم، با اخلاق و صبور شهرت داشتند و پس از امامت، سفر به ایران  اسلامی، پذیرش ولایت و برگزاری مناظرات علمی شخصیت امام رضا(ع) بیش از پیش آشکار شد.

وی ادامه داد: با توجه به شخصیت علمی امام رضا(ع)، شیعیان و انسان های معتقد باید از وجود هادی، راهنما و امام زمان خود استفاده کنند و در رابطه با سبک زندگی و سیره عملی سایر اهل بیت(ع) نیز آگاهی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان این نکته که امام رضا(ع) القاب خاصی دارند، گفت: لقب های امام هشتم(ص) رضا به معنی رضایت خدا از او، غریب الغرباء زیرا در غربت و دور از خانواده به شهادت رسیدند، معین الضعفاء به معنی یاری دهنده ضعیفان و ضامن آهو است که بیانگر شخصیت ارزشمند و معنوی امام هستند.

وی اضافه کرد: خداوند منان تمامی انبیا و اولیای الهی و حجت های خود، ائمه معصومین(ع) را به عنوان عقل ظاهری  قرار داد تا از عقل باطنی که همان قوه عقل است استفاده کنیم  و مسیر سعادت را از مسیر شقاوت تشخیص دهیم و در مسیری قدم بگذاریم که به سوی تکامل، پیشرفت و تمدن انسانیت باشد، اخلاق مدار تربیت شده، از بندگان خاص خدا قرار بگیریم و از نعمت عمر در عالم وجود به عنوان وسیله کسب توشه آخرت بهره بگیریم، که این موارد در دستورات ائمه اطهار و امام رضا(ع) و ده وصیتی که به اطرافیان خود کردند، وجود دارد.

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به خصوصیات اخلاقی امام هشتم(ع)، اظهار داشت: اخلاق نیکو، آزار ندادن مردم و پناهگاه بودن برای آن ها، کمک به مستمندان و دست گیری، برخورد و رفتار پسندیده با مردم و تشویق و هدایت آن ها به سوی کمالات از جمله خصوصیات اخلاقی است که در وجود امام رضا(ع) نهادینه شده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان سخنی از امام رضا(ع)، گفت: اگر کسی مرا با معرفت زیارت کند سه جا به فریاد او می رسم، هنگام مرگ، پرسش و پاسخ شب اول قبر و روز قیامت که اعمال انسان ها در میزان عدل الهی قرار می گیرد.

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به سخنی از مرحوم آیت الله بهجت، اظهار داشت: اگر به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) رفتید و پس از قرائت اذن دخول، از دیدگانت اشک جاری شد یا حداقل در چشمان شما اشک حلقه زد بدانید که امام هشتم(ع) شما را طلبیده است و لیاقت حضور دارید، اما اگر این حالت برای شما اتفاق نیفتاد برگرد و پس از انجام کارهایت، دوباره به زیارت برو.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه گفت: غسل زیارت، نیت خالصانه و صادقانه، معرفت، امید و توسل به خاندان عصمت و طهارت، دعا برای امت اسلامی و ظهور امام زمان(عج) و ایجاد زحمت نکردن برای دیگران در هنگام زیارت و رعایت شأن آن مکان مقدس از جمله آداب زیارت امام رضا(ع) است./842/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات