۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۳۸۷۸۷
حجت الاسلام رضوی مهر:

دیدگاه تقریبی امام رضا سبب اتحاد بین ادیان و مذاهب اسلامی شده بود

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: نشست های علمی امام رضا(ع) در میان مذاهب اسلامی و دیگر ادیان الهی، پیام اسلام را بین آنها بازخوانی کرد.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به فعالیت های سیاسی امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) با مدیریت بحران سیاسی بین مامون و برادرش امین توانست از اضمحلال و پاشیدگی نیرو های اسلامی جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) جلوی تسلط کافران بر مسلمانان را گرفت و با هوشیاری کامل توانست انسجام شیعیان را از مدینه تا خراسان و از خراسان تا مرو به نحو احسن حفظ کند.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: میتینگ های علمی و نشست های امام رضا(ع) در میان مذاهب اسلامی و دیگر ادیان الهی، پیام اسلام را بین آنها بازخوانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به تفکر تقریبی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های امام رضا(ع) ایجاد اتحاد و هم دلی بین ادیان آسمانی و مذاهب اسلامی بود.

حجت الاسلام رضوی مهر بیان کرد: امام رضا(ع) ولایت عهدی خود را همانند حضور یوسف نبی(ع) در کاخ فرعون بیان کرد با این تفاوت که یوسف نبی(ع) با درخواست خود در آن مکان حضور داشت و امام رضا(ع) به اجبار، ولایت عهدی مامون را پذیرفته بود.

وی در ادامه افزود: درست است که امام رضا(ع) ولایت عهدی مامون را به اجبار پذیرفته بود اما تمام قوت خود را در راه رسیدگی به اسلام و مسلمین خرج کرده بود.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ابراز داشت: امام رضا(ع) مخالف اسلامی گوشه گیر و منزوی و دور از تبلیغ اسلامی بود و این اسلام را دور از عقلانیت و فطرت معرفی می کردند.

وی در پایان گفت: امام رضا(ع) امامت را به عنوان زعامت مسلمین می دانست و با فعالیت های سیاسی خود نشان داد که در هر شرایطی می توان از کیان اسلام و مسلمین دفاع کرد./979/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات