۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۳۸۷۸۶
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی:

پیامبر اکرم بهترین و کامل ترین الگو برای بشریت است

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) بهترین و کامل ترین الگو برای بشریت است، گفت: نمی توانید کسی را در عالم پیدا کنید که گوی سبقت را از ایشان برباید.
پیامبراکرم(ص) بهترین و کامل ترین الگو برای بشریت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی فرخی مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی و نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان امشب  در جمع عزاداران ایام پایانی ماه صفر در امامزاده عبدالله و آمنه خاتون اراک، بیان کرد: افراد با محبت و دارای قلب رئوف از خداوند منان پاداش می گیرند و پروردگار نسبت به آنان مهربان است.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه خداوند برای هدایت به انسان ها عقل، وجدان، کتاب و پیامبر داده است، اظهار داشت: خداوند برای انسان ها پیامبر و معلمی از جنس خودشان فرستاد تا الگوی آن ها برای هدایت و رسیدن به کمال حقیقی و سعادت باشد.

حجت الاسلام  فرخی ادامه داد: اگر کسی بخواهد مومن باشد باید اهل احسان و نیکوکاری باشد، پیامبر اکرم(ص) دارای این صفات است و اهل بیت(ع) نیز شامل ویژگی های مذکور بودند.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به سخنی از پیامبراکرم(ص)، گفت: ریشه و سررشته ایمان، نیکی به مردم است و تا سر نباشد وجود حرکت نمی کند، برای زنده ماندن ایمان، به همنوعان خویش احسان کنید.

حجت الاسلام  فرخی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) بهترین و کامل ترین الگو برای بشریت است، گفت: نمی توانید کسی را در عالم پیدا کنید که گوی سبقت را از او برباید، حضرت محمد(ص) در صدر تمام انسان های جهان حرکت می کند.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان روایتی از پیامبراکرم(ص)، اظهار داشت: شخصی فاسق و گناهکار در بیابان به سگ تشنه ای برخورد کرده و دل او به رحم آمد، چاه آبی در بیابان یافت و با زحمت فراوان حیوان را سیراب کرد، خدا به پیامبر زمان خود وحی فرستاد به مرد گناهکار بگو که من از او تشکر می کنم، کارش رو پذیرفتم و تمامی گناهانش را تا به امروز بخشیدم.

حجت الاسلام  فرخی با اشاره به کتاب عدالت زیربنای حکومت، گفت: یکی از انسان های صالح از دنیا رفت، بزرگان در خواب می دیدند که خداوند گناهان او را به دلیل نگهداری از گربه ای در سرمای کشور بغداد بخشیده است.

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) سه روز متوالی روزه دار بودند و زمانی که خود گرسنه بودند، غذایشان را به یتیمان و مسکینان تقدیم می کردند.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: افراد با محبت و دارای قلب رئوف از خداوند منان پاداش می گیرند و پروردگار نسبت به آنان مهربان است.

حجت الاسلام  فرخی با اشاره به این نکته که بدترین و پلیدترین اهل کتاب مجوسیان هستند، بیان کرد: آن ها ازدواج میان خواهر و برادر و دختر و پدر را اشکال ندانسته و آن را جایز می دانند، رییس قبیله مجوس در شب عروسی دختر و پسر خود، غذا و لباس برای فرزندان یتیم همسایه فرستاد، دختران پس از دریافت شام گرم خوشحال شده و در حالی که دست هایشان را رو به آسمان گرفته بودند از خدا خواستند که مجوسی را با پیامبراکرم(ص) محشور کند، صبح روز بعد عالمی مسلمان  به نزد او رفت و گفت، دیشب پیامبر اکرم(ص) را در رویای صادقه  دیدم که فرمود، دعای دختران یتیم در حق مجوسی مستجاب می شود پس از این ماجرا، مجوسی ایمان آورده و به برکت احسان مسلمان شد.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: صدقه را به صورتی پرداخت کنید که اگر با دست راست کار خیری انجام می دهید، دست چپ شما از آن مطلع نشود و نیازی به مطلع شدن دیگران از آن نباشد.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: به نقل از بحارالانوار، عثمان در مسجد بود و پس از ورود فقیری پنج درهم به او داد، شخص نیازمند پول بیشتری طلب کرد لذا عثمان او را به سوی امام حسین(ع)، امام حسن(ع) و همسر حضرت زینب(س) که در گوشه دیگری از مسجد نشسته بودند هدایت کرد، امام دوم(ع) از او پرسید، خون بها بر عهده ات است؟ بدهکاری سنگینی داری؟ بسیار نیازمند و فقیر هستی؟ مرد گفت یکی از این سه، امام حسن(ع) ۵۰، امام حسین(ع) به احترام برادر ۴۹ و همسر حضرت زینب(س) ۴۸ دینار طلا به او دادند، عثمان پس از دیدن این صحنه به مرد فقیر گفت، جوانمردتر از این خاندان در عالم پیدا نخواهی کرد و علم و دانش به آن ها چشانده شده است./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات