۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۳۸۷۸۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

شاخصه های سیاست اسلامی در سیره امام رضا مشهود است

سخنران حرم رضوی گفت: در سیاست اسلامی نباید به ظلم تن داد چرا که دفاع از حق و مقابله با ظلم از مهمترین شاخص های سیاست اسلامی است که در سیره سیاسی امام رضا(ع) مشهود است.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران حرم رضوی شامگاه جمعه 27 آبان در ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) که در حرم رضوی برگزار شد، گفت: شهدای مدافع حرم جان خودشان را فدا کردند که میلیونها نفر بتوانند در ایام اربعین در حرم امام حسین(ع) حاضر شوند و به عزاداری بپردازند.

وی با بیان اینکه یکی از نقش های ائمه اطهار(ع) در این هستی هدایت و آگاهی بخشی است، افزود: از آنجا که در اسلام از نحوه چگونگی پوشش تا خوردن غذا آدابهایی سفارش شده است می توان از آن به عنوان دینی کامل نام برد که در همه عرصه های زندگی برای انسانها حرف دارد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه این نقش هدایتگری ویژه ائمه اطهار(ع) و پیامبران است، تصریح کرد: در واقع لطف و هدایت امام شامل حال همگان می شود و از طرفی کسی می تواند آگاهی ببخشد که خودش آگاه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به نقش های چندگانه امامت گفت: شواهد متعددی در تاریخ وجود دارد که پیامبر(ص) حضرت علی(ع) را از طرف خدا به عنوان جانشین خود برگزید و به همین دلیل امامت ویژه امیرمومنان است.  

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) از آنجا که هدایت شده از سوی خدا هستند می توانند دیگران را هدایت کنند، اظهار کرد: در طول تاریخ گروه های انحرافی بسیاری بودند که در تقابل با مکتب ائمه اطهار(ع) قرار داشتند.  

این کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به سیره سیاسی امام رضا(ع) گفت: یکی از مهمترین اقدامات امام رضا(ع) ایستادگی در مقابل تفکرات انحرافی و هدایت مردم به سمت شیعه دوازده امامی بوده است.

وی با بیان اینکه از جمله دیگر اقدامات سیاسی امام رضا(ع) آگاهی بخشی اخلاقی مردم بود، تصریح کرد: در واقع از جمله هدایت گری های امام رضا(ع) هدایت گری اعتقادی و اخلاقی است.

سخنران حرم رضوی با رد این موضوع که برخی امام رضا(ع) را سیاسی نمی دانند، تصریح کرد: اگر امام سیاسی نبود از مدینه به ایران به صورت اجباری هجرت نمی کرد و از طرفی زندانی نمی شد.

وی با بیان اینکه در سیاست برخی به خطا و اشتباه می روند، اظهار کرد: در واقع در سیاست اسلامی نباید به ظلم تن داد چرا که دفاع از حق و مقابله با ظلم از مهمترین شاخص های سیاست اسلامی است که در سیره سیاسی امام رضا(ع) مشهود است./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات