۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۳۸۷۷۳
تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران:

زندگی مرحوم آیت الله فاضل منطبق بر سبک زندگی ائمه اطهار بود

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این مطلب که زندگی مرحوم آیت الله فاضل منطبق بر سبک زندگی ائمه اطهار(ع) بود، گفت: درب منزل مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی همیشه به روی مراجعه کنندگان باز بود.
آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فاضل، تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران امروز در جمع طلاب این مدرسه با گرامیداشت سالروز ارتحال آیت الله فاضل استرآبادی، گفت: مرحوم آیت الله فاضل بر اساس آیه شریفه قرآن مصداق بارز قائم به نماز و زکات و آمر به معروف و ناهی از منکر بود.

وی افزود: یکی از جدی ترین دغدغه های مرحوم آیت الله فاضل اقامه نمازجماعت در مسجد در اول وقت شرعی بود و همواره بر برپایی باشکوه نمازهای جماعت صبح در مساجد تاکید می کرد.

فرزند ارشد مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی با بیان گوشه ای از حالت های عبادی و معنوی آن مرحوم، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله فاضل به عبادت و به ویژه نماز عشق می ورزید و در یک شب هزار رکعت نماز برجای می آورد و حتی برای مادر بزرگوارش به اندازه چهل سال نماز قضا اقامه کرد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله فاضل هم به صورت عملی و هم به صورت زبانی به ارشاد می پرداخت و بیشتر سعی او بر این بود تا با رفتار و منش او دیگر افراد ترغیب و تشویق به فریضه الهی و دوری از گناه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به توصیه همراه با تاکید مرحوم آیت الله فاضل برای اقامه نمازشب، اظهار داشت: مرحوم آیت الله فاضل طللبه ها را برای اقامه نمازشب بیدار می کرد زیرا شرف مومن را به اقامه نمازشب می دانست.

وی با بیان گوشه ای از زندگی زاهدانه و ساده مرحوم آیت الله فاضل، گفت: دستگیری از فقرا و نیازمندان و کمک ماهانه به مستمندان و تلاش برای تهیه تجهیزیه نوعروسان نیازمند از تلاش های اجتماعی مرحوم آیت الله فاضل بود.

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران به تلاش های آیت الله فاضل برای رفع مشکلات مردم پرداخت و افزود: درب منزل مرحوم پدرم همیشه به روی نیازمندان و مراجع کنندگان باز بود و ایشان روحانیت را مانند یک آتش نشان می دانست که همیشه در سریع ترین زمان مردم باید به آن ها دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به تلاش مرحوم آیت الله فاضل برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: مرحوم آیت الله فاضل به همراه جمعی از طلاب مدرسه در سطح خیابان های شهر بابل به صورت لسانی و حالتی مهربانانه به امر به معروف و نهی از منکر می پرداخت و در این مسیر از هیچ چیز واهمه نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: سبک زندگی مرحوم آیت الله فاضل منطبق بر سبک زندگی امیرالمومنان(ع) و ائمه اطهار(ع) بود و به خدمتگزار بودن خود به نشر دین و خدمت های عمومی به مردم افتخار می کرد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات