۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۳۸۷۶۳
امام جمعه تبریز:

عملکرد بسیج و سپاه در رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان ارزشمند است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: نیروهای مسلح به ویژه بسیج و سپاه در رسیدگی به وضعیت سانحه‌دیدگان بلایای طبیعی عملکردی مطلوب و ارزشمند داشته اند.
بررسی کمک به زلزله زدگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار فرماندهان سپاه عاشورای استان با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور اظهار داشت: در جریان این حادثه دلخراش اهمیت نقش بسیج بار دیگر بر همگان آشکار شد.

وی با بیان این‌که حضور در صحنه بسیجیان به فاصله چند ساعت از وقوع زلزله و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر بوده است، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به ویژه بسیج و سپاه در رسیدگی به وضعیت سانحه‌دیدگان بلایای طبیعی عملکردی مطلوب و ارزشمند داشته اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که حادثه دلخراش استان کرمانشاه منجر به وحدت ملت ایران در همدلی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان شد، گفت: نقش بسیج در کنار نیروهای مسلح و سایر نهادهای مسؤول در ستاد بحران ستودنی بود، امروز شاهدیم که مردم سراسر کشور نسبت به نهاد مقدس بسیح اعتماد کرده و کمک‌های خود را به پایگاه‌های مقاومت تحویل می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که وحدت و همدلی مثال زدنی برای کمک به حادثه دیدگان در سراسر کشور تجلی یافته است، گفت: امروز بسیج در عرصه های مختلف سازندگی، اقتصادی، امدادرسانی، محرومیت‌زدایی، علمی و فرهنگی نقشی بسیار اثرگذار ایفا می کند.

همچنین سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که مردم استان در بحث کمک به جبهه مقاومت اسلامی رتبه نخست کشوری را دارند، اظهار داشت: در میان شهرهای استان نیز، مردم شهرستان اسکو بیشترین کمک را به جبهه مقاومت عراق و سوریه داشته اند.

وی با بیان این‌که در امر کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز مردم آذربایجان‌شرقی پیشتاز و الگوی دیگر مناطق کشور هستند، گفت: ستاد پشتیبانی از مناطق زلزله سپاه درصدد افتتاح حساب بانکی ویژه ای برای واریز کمک های مردمی است که پس از اعلام عمومی و جمع‌آوری مشارکت مردمی؛ بازسازی مناطق زلزله زده در دستور کار قرار می گیرد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات