۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۳۸۷۳۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت اصول انسانی مقدم بر انجام نمادین ارزش ها است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از افراد اهل زیارت و حج و نماز شب خواندن هستند اما در عین حال دروغ هم می گویند، گفت: در عین حال در نخستین گام باید اصول انسانی را در خود تقویت کنیم که در غیر این صورت انجام ارزش های نمادین بدون انسانیت فایده چندانی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز 27 آبان در حرم رضوی، گفت: خداوند به دلیل نعمت هایی که به انسان داده است منتی بر انسان نگذاشته است.

وی با بیان اینکه خداوند فقط به دلیل فرستادن انبیا و آمدن پیامبر اکرم(ص) که نعمت بسیار عظیمی است بر انسان منت گذاشته است، افزود: در واقع انبیا بسیاری از دغدغه های انسان ها را برطرف کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با اشاره به این مطلب که اگر انبیا به پرسش های انسان ها درباره حیات بعد از مرگ پاسخ نداده بودند انسان ها در این دنیا دچار سرگشتگی و حیرانی می شدند، تصریح کرد: در واقع انبیا این دغدغه انسان ها را برطرف کردند که شما هیچوقت از بین نمی روید و به همین دلیل باید به فکر آخرت و توشه راه خود باشید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره دیگر دغدغه های انسانی که پیامبران آنها را پاسخ داده اند، گفت: از نشانه های مومن این موضوع است که اهل دروغ، کبر، حسد نیست چرا که این صفات انسانی نیستند و از طرفی این خصلت ها در حیوانات نیز وجود ندارد و این صفات شیطانی است و در عین حال هر فردی که ارزش های انسانی را انجام دهد مومن است.

وی در ادامه با اشاره به اثرات سخاوت در زندگی دنیوی و اخروی انسان ها گفت: در واقع سخاوت و بخشش تقدیر انسان را تغییر می دهد و از طرفی صدقه یک نوع سخاوت است که قابلیت متغیر سازی تقدیرات انسان ها را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ارکان ورود انسان به بهشت گفت: همه کسانی که در دل آنها محبت و دوستی و مودت وجود دارد در واقع بهشتی می شوند.

وی با بیان اینکه خیرخواهی برای همه از دیگر ارکان ورود به بهشت است، تصریح کرد: برخی از افراد اهل زیارت و حج و نماز شب خواندن هستند اما در عین حال دروغ هم می گویند و این درحالی است که در نخستین گام باید اصول انسانی را در خود تقویت کنیم که در غیر اینصورت انجام ارزش های نمادین بدون انسانیت فایده چندانی ندارد./934/پ202/ب1

ارسال نظرات