۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۳۸۷۳۷

برگزاری مراسم عزاداری در نقاط مختلف جهان به مناسبت ایام آخر ماه صفر

همزمان به کشورهای اسلامی، مسلمانان در سایر نقاط جهان به سوگواری در سالروز شهادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پرداختند.
شهادت حضرت رسول اکرم

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با فرارسیدن سالروز ارتحال پیامبررحمت ومهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم سوگواری و عزاداری با حضور جمع کثیری از کارکنان سفارت و نهادهای جمهوری اسلامی و ایرانیان مقیم و ارادتمندان و دلدادگان به مکتب اهل بیت (ع) از کشورهای افغانستان و تاجیکستان و آذری های مقیم مسکو در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

مسلمانان، شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت، با حضور در مسجد خاتم الانبیاء (ص) در سوگ و رثای حضرت ختمی مرتبت ، محمد مصطفی (ص) و همچنین دومین و هشتمین امامان همام آسمان ولایت و امامت، عزاداری و سوگواری کردند.

حجت‌الاسلام نوروزی نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم یادآورشد: پیامبر اسلام دلسوز و غمخوار مردم بود، اخلاق الهی داشت و نسبت به دشمنان خودش، مهربان بود.

وی افزود: نوه آن حضرت، امام مجتبی (ع) نیز همینطور، مثل جدش هادی و غمخوار مردم بود.

حجت الاسلام نوروزی همچنین با بیان شرایط زمانی و جفاهای وارده برفرزندان رسول خدا(ص) شهادت مظلومانه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) را یکی از بزرگترین مصیبت های خاندان اهل بیت پیامبر (ع) دانستند.

مراسم با قرائت دعای پرفیض کمیل و مداحی اهل بیت(ع) در فضایی معنوی ادامه یافت.

در ایروان پایتخت ارمنستان نیز به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) ثامن الائمه امام رضا (ع) مراسم عزاداری با شرکت جمعی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مسجد کبود این شهر برگزار گردید.

سفارت ایران در ارمنستان اعلام کرد: در این مراسم آیت الله عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان خصوصیات اخلاقی و معنوی پیامبر گرامی اسلام و نوه گرامی شان، مؤمنان را به بهره گیری از فیوضات آخرین روزهای ماه صفر سفارش کردند.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت (ع) و ایرانیان مقیم ایروان ضمن عزاداری، آرزوی مغفرت و رحمت الهی برای جان باختگان و شفای عاجل برای آسیب دیده گان زلزله استان های غربی کشورمان کردند.

برگزاری مراسم سوگواری وفات پیامبر اکرم (ص) و امام حسن(ع)در کره جنوبی

مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص) و ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) شب گذشته با حضور جمع زیادی از ایرانیان مقیم کره جنوبی در سفارت کشورمان در سئول برگزار شد.

حجت الاسلام موذنی روحانی اعزامی از ایران در این مراسم به مناقب و سیره پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: امروز باید بیشتر از گذشته زندگی پیامبر اسلام را به عنوان الگو و اسوه قرار دهیم.

وی به اهمیت نماز، نیت پاک و عبادت خالصانه به درگاه پروردگار پرداخت و گفت: توجه به رفتار و اعمال به نحوی که مورد رضایت خداوند بزرگ باشد ضروری است.

به گفته وی، توجه به اخلاقیات و سلوک معنوی در تمامی شؤونات زندگی و اهمیت تداوم نماز دو مورد مهمی بودند که همواره مورد توجه پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی(ع) قرار داشتند.

این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز و با مرثیه خوانی و عزاداری پایان یافت.

مراسم شب وفات پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) در اوکراین برگزار شد

مراسم شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین برگزار شد.

دراین مراسم که با حضور پرشور و گسترده ایرانیان مقیم، سفیر کشورمان و کارکنان نهادهای جمهوری اسلامی ایران در اوکراین همراه بود تلاوت آیاتی از کلام الله مجید زینت بخش مجلس گردید سپس دعای کمیل قرائت و پس از آن حجت الاسلام دفتری روحانی مدعو از کشورمان به ایراد سخن پرداخت.

وی در سخنانی به ابعاد مختلف زندگی پیامبر اکرم (ص) و امام حسن و امام رضا (ع) اشاره و بر الگو گیری از ائمه معصومین در همه شؤون زندگی تاکید کردند.

حجت الاسلام دفتری به شرایط آن روز جزیره العرب، بعثت پیامبر، صلح امام حسن(ع) و نیز دوران امام رضا(ع) اشاره کرد و حاضران را با شرایط آن دوران آشنا ساخت.

در ادامه مراسم شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) در سوگ و رثای حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و همچنین دومین و هشتمین امامان همام آسمان ولایت و امامت به عزاداری و سوگواری پرداختند./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات