۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۳۸۷۱۳
رییس دانشکده علوم قرآنی شمال کشور:

وقف های جدید در خدمت ترویج فرهنگ قرآنی قرار گیرد

حجت الاسلام حسینی گفت: در مملکت اسلامی و شیعی به سبب وقف هایی که برای عزاداری شده میلیون ها تومان هزینه می کنیم و برای قرآن هیچ وقفی نداریم درحالی که قرآن و اهل بیت دو بال پرواز برای عروج هستند.
نشریات قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید معصوم حسینی، رییس دانشکده علوم قرآنی شمال کشور در آمل امروز در مراسم آغاز دوره آموزشی طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم مازندران که در دانشکده علوم قرآنی شمال کشور برگزار شد افزود: پیامبر اسلام توانست در میان انسانهایی که به غیر از جنگ و خون ریزی چیزی بلد نبودند اسلام را زنده کند.

وی ادامه داد: امروز مربیان قرآن رسالت بزرگی برعهده دارند که ضرورت دارد به بهترین نحو ممکن در راستای ترویج فرهنگ قرآنی کوشا بوده و اهتمام شایسته ای در این راستا داشته باشیم.

رییس دانشکده علوم قرآنی شمال کشور با اشاره به اینکه پیامبر اسلام، قرآن و اهل بیت را برای ما به یادگار گذاشتند، افزود: متاسفانه به جهت اینکه پیروان اهل سنت فقط قرآن را برگزیدند شاهد ظهور فرقه هایی از قبیل مالکی، حنبلی، شافعی و دیگر گروه ها و احزاب شدیم که شیعیان متوسل به اهل بیت معصومین(ع) شدند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه در استان مازندران وقف های فراوانی وجود دارد اما در حوزه وقف قرآنی هیچ آثاری دیده نمی شود، گفت: در مملکت اسلامی و شیعی به سبب وقف هایی که برای عزاداری شده میلیون ها تومان هزینه می کنیم و برای قرآن هیچ وقفی نداریم درحالی که قرآن واهل بیت دو بال پرواز برای عروج هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم قرآنی شمال کشور چشم و چراغ مازندران است که در شهر آمل راه اندازی شد و دلیلش این است آمل سابقه حوزه معارف قرآنی و سفیران بزرگ قرآنی دارد که جایگاه و پایگاه قرآن است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشکده بهترین اساتید هستند که می توانند به عنوان مربیان در تمام ادارات اوقاف مازندران در حوزه علوم قرآنی فعالیت کنند که این عزیزان قرآن را به معنای قرآنی یاد می گیرند.

رییس دانشکده علوم قرآنی شمال کشور ادامه داد: در این دانشکده قرآن به صورت ریشه ای کار می شود و تمام دانش آموختگان این دانشکده می توانند به عنوان یاوران قرآن در جهت تشویق و ترغیب مردم به امر وقف در حوزه قرآنی فعالیت کنند.

وی در پایان اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی از اهمیت بسیاری برخوردار است که نیاز می رود در این مسیر ارزنده و والا اهتمام و عزم جدی و شایسته ای وجود داشته باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات