۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۳۸۷۱۲
نماینده مجلس خبرگان:

تبعیت از ولی امر لازمه داشتن تفکر بسیجی است

آیت الله سلیمانی تبعیت از ولی امر را لازمه داشتن تفکر بسیجی خواند و گفت: ولایت پشتیبان بسیجی است؛ بسیجیان نیز پشتوانه نظام، دلگرمی رهبر و صحنه گردان سازندگی و مقاومت هستند.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در دیدار بسیجیان در دفتر امام جمعه زاهدان گفت: مسأله جنگ در یک جامعه دوفکری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: جامعه دو بینشی و نزاع در آن از ابتدا وجود داشته و همچنان وجود خواهد داشت؛ همانطور که قرآن از آن به عنوان جنگ میان هابیلیان و قابیلیان یاد می‌کند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها جامعه ای با صلح و صفا را پیشنهاد دادند اما بشریت تاکنون یک روز آن را هم ندیده است اظهار داشت: همواره دو جریان متفاوت رو به روی هم می‌ایستند؛ دشمن هم مانند شما برنامه دارد تا اینکه شما را به آیین خود دربیاورد و یا نابود کند.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: جنگ هم در بیرون و هم در درون انسان وجود دارد؛ جنگ داخلی بین نفس و عقل است و محال است یک لحظه از جنگ در امان باشیم اما مهم این است که ما در کدام جبهه قرار داریم و سرمایه خود را چگونه و در چه راهی صرف می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه پیامبران در حال جنگ بودند اظهار داشت: عده‌ای از افراد در جنگ‌ها پیرو پیامبران بودند که قرآن کریم از آنها با عنوان «رِبّی» یاد می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان بسیج و بسیجیان را مصداق «رِبّیون» در قرآن توصیف کرد و گفت: «رِبّی» یعنی کسی که سیستم فکرش را خدا تصرف کرده، خودش وقف خدا و کارش برای خدا است.

وی صفات «رِبّیون» را بر اساس آیات قرآن برشمرد و بیان کرد: مصائبی که در راه خدا به آنان می‌رسد زمینه سستی را برایشان فراهم نمی‌کند؛ اینکه امروز دشمن عربده می‌کشد و تهدید می‌کند اصلا در افراد بسیجی تأثیری ندارد و همانند زوزه شغال است نه نعره قدرت؛ چنانچه امروز منفورترین شخصیت دنیا رییس جمهور آمریکا است؛

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بسیج را نه یک قوم و نژاد بلکه یک مکتب و تفکر دانست و افزود: اینکه یک بسیجی مانند «حججی» همگان را به عجز انداخت، در برابر دشمن خم به ابرو نیاورد و در نهایت عزت و قدرت ظاهر شد نشانه تسلیم ناپذیری تفکر بسیجی است.

وی ادامه داد: سازش و نرمش و مذاکره با کفار امکان ندارد زیرا آنها فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب و نظام را می‌خواهند؛ باید بدانیم که «الله» بهترین کمک کار است.

آیت الله سلیمانی تبعیت از ولی امر را لازمه داشتن تفکر بسیجی خواند و گفت: ولایت پشتیبان بسیجی است؛ بسیجیان نیز پشتوانه نظام، دلگرمی رهبر و صحنه گردان سازندگی و مقاومت هستند./831/پ202/ب1

ارسال نظرات