۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۳۸۷۰۶
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین:

کمبود کتابخانه‌های عمومی به فرهنگ کتابخوانی آسیب رسانده است

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین گفت: افراد بسیاری توان خرید کتاب را ندارند؛ از این رو وجود کتابخانه‌های‌ عمومی در گسترش فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر است.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: ابتدا باید جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه و خانواده مشخص شده و تاثیر این کالای فرهنگی در سبد فرهنگی و علمی خانواده معین شود.

وی در ادامه با اشاره به علل کاهش مطالعه کتاب افزود: یکی از علت‌های اصلی کاهش کتابخوانی در جامعه این است که افراد به این موضوع احساس نیاز نمی‌کنند چون انسان در صورت احساس نیاز به دنبال هدف رفته و با جان و دل از ون محافظت می‌کند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به عوامل دیگر کاهش مطالعه کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: عامل دیگر بحث اقتصادی و قیمت بالای کتاب است که همه از عهده خرید آن برنمی‌آیند و عامل دیگر کاهش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عدم تناسب موضوعی کتاب‌ها با اقشار جامعه است.

وی در ادامه وجود کتابخانه‌های عمومی را در گسترش فرهنگ مطالعه کتاب موثر دانست و ابراز کرد: یکی از خلأهایی که در زمینه کتابخوانی وجود دارد کمبود کتابخانه‌های عمومی است زیرا افراد بسیاری توان خرید کتاب را نداشته و به راحتی نمی‌توانند کتاب تهیه کرده و مطالعه کنند؛ از این رو وجود کتابخانه‌های‌ عمومی در گسترش فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر است.

حجت الاسلام نظری در ادامه با اشاره به راهکارهای سوق دادن خانواده‌ها به سوی مطالعه تصریح کرد: نخستین راه برای سوق دادن خانواده‌ها به سمت مطالعه این است که ترویج کتابخوانی باید فرهنگسازی شود در طول سال تنها در هفته کتاب و کتابخوانی به این مسئله پرداخته می‌شود در حالی که همیشه باید به این موضوع مهم اهمیت داد.

وی در پایان گفت: روزنه تمام مشکلات جهل و عدم آگاهی است برای رفع این نادانی باید اطلاعات خود را به روز کنیم و همواره باید دغدغه مطالعه داشته باشیم زیرا علم از ویژگی‌های انسان بوده و معلومات انسان در برابر مجهولات او صفر است مطالعه کتاب محسنات زیادی داشته و از اتلاف وقت آدمی جلوگیری می‌کند./۸۷۳/ت۳۰۲س/

ارسال نظرات