۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۳۸۶۹۹

مدیران جدید مدارس علمیه مراغه معرفی شدند

مراسم تودیع و معارفه مدیران مدارس علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) و امام حسین(ع) شهرستان مراغه با حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
تودیع و معارفه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران مدارس علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) و امام حسین(ع) شهرستان مراغه با بیان این‌که تحقق حوزه انقلابی و مطالبه‌گر بایستی مورد توجه مدیران حوزوی قرار گیرد، اظهار داشت: دشمنان به دنبال ویژه سکولار در جوامع اسلامی هستند.

وی با بیان این‌که نقش مدیران مدارس علمیه در تربیت طلاب فاضل و مهذب بسیار ارزنده و قابل توجه است، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند تحول در حوزه های علمیه در ابعاد مختلف هستیم، در شرایطی که دشمنان از هر جهت جوامع اسلامی را مورد تهدید و تجاوز عقیدتی و معرفتی قرار داده اند، نهادهای حوزوی رسالتی حساس‌تر از گذشته بر عهده دارند.

حجت الاسلام مطهری‌اصل با تأکید بر ترویج اخلاق و فرهنگ انقلابی در حوزه های علمیه تصریح کرد: روحانیت مردمی و اخلاق‌مدار همواره از جایگاه ارزشمندی در جوامع برخوردار بوده است، اگر انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، ثمره مجاهدت علما و حوزه های علمیه بوده است، علمایی که از جایگاه مردمی ارزشمندی برخوردار بودند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سیاست‌های شورای عالی حوزه در استان پرداخت و گفت: توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه خواهران و برادران در اولویت قرار دارد، البته وضعیت مراغه نسبت به دیگر شهرهای استان مناسبت‌تر است، این شهرستان با پنج مدرسه و بیش از 700 طلبه بیشترین و بزرگترین مراکز حوزوی استان پس از تبریز را داراست.

وی ارتقای ظرفیت پذیرش طلبه در مدارس علمیه، نیازسنجی و سطح بندی جدید در استان را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار حوزه علمیه آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: تلاش برای توسعه امکانات تحصیلی طلاب، ایجاد فضایی مناسب تر برای ایجاد انگیزه تحقیق و پژوهش در فضاهای حوزوی استان نیز مورد توجه قرار دارد.

حجت الاسلام مطهری‌اصل ادامه داد: ایجاد توازن در توزیع طلاب در مدارس علمیه، تغییر در شیوه های تدریس سطوح و پایه ها، توزیع بسته های فرهنگی و اخلاقی با عنوان بسته تهذیب و نیز توجه به آموزش، پژوهش محور از دیگر برنامه‌هایی است که در مدارس علمیه استان اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری همراه بود، ضمن تقدیر از تلاش حجت الاسلام اکبر داننده و حجت الاسلام علی عادل، آقایان حجت الاسلام هادی مطلوبی و حجت الاسلام صالح یوسفی به عنوان مدیران جدید مدرسه علمیه امام حسین (ع) و امیرالمومنین (ع) معرفی شدند./935/پ202/ب1

ارسال نظرات