۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۳۸۶۹۸
مدیر حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی:

مناظرات امام رضا مساله توحید را نهادینه کرد

مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: مناظرات امام رضا(ع) نقشه دشمنان اسلام را درباره تحریف دین اسلام و مساله توحید نقش برآب کرد و مساله توحید را نهادینه ساخت.
حجت الاسلام محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) به بیان ویژگی های دوران حکومتی امام هشتم شیعیان پرداخت و افزود: ولایت عهدی امام رضا(ع) در دوران حکومت مامون بود که ایشان با تدبیر و سیاست، ریشه مذهب شیعه را استحکام بخشید و اعتقاد به توحید ناب محمدی را به درخت تنومند تبدیل کرد.

وی گفت: امام رضا(ع) با برگزاری مناظرات به شبهات بسیاری که در آن دوران از سوی دشمنان و بدخواهان در رابطه با توحید و علیه مکتب اهل بیت(ع) وارد می شود روشنگری کرده و پاسخ می دادند.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: مناظرات امام رضا(ع) نقشه دشمنان اسلام را در خصوص تحریف دین اسلام و مساله توحید نقش برآب کرد و مساله توحید را نهادینه ساخت.

مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: زیربنای مساله اعتقادی مسلمانان و مذهب شیعه در حقیقت در دوران امام رضا(ع) مستحکم شد و امروز اینکه مکتب اهل بیت(ع) همچون خورشید می درخشد به برکت وجود امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری به مناسبت شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در مدارس علمیه استان برگزار شد، گفت: مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام رضا(ع) نیز با حضور طلاب و اساتید در مدارس علمیه استان برگزار می شود./936/ت302/ب1

ارسال نظرات