۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۳۸۶۸۵
معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

برنامه های هفته بسیج با رویکرد مسجدمحوری اجرا می شود

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به رویکرد مسجدمحوری در اجرای برنامه های هفته گرامیداشت بسیج، گفت: ۲۵۵ مسجد محوری برای برگزاری برنامه های هفته بسیج در سطح استان مشخص شده است.
نشست خبری معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی امروز در نشست خبری با محوریت تشریح برنامه های گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد هفته بسیج در استان اظهار کرد: هفته بسیج با شعار «بسیج مظهر مردم سالاری دینی» با هدف تبیین نقش بسیج در دفاع همه جانبه از 29 آبان ماه آغاز می شود.

وی با اشاره به رویکرد مسجد محوری در اجرای برنامه های هفته بسیج در سال جاری گفت: با توجه به کارکرد دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مساجد در صدر اسلام و همچنین اوایل انقلاب، تلاش می شود برنامه های هفته بسیج نیز با رویکرد مسجد محوری اجرا شود.

سرهنگ وحیدی با بیان اینکه سه هزار و 967 مسجد در استان وجود دارد، اذعان کرد: احساس می شود کارکرد فرهنگی و اجتماعی مساجد ضعیف شده است که در نظر داریم با اجرای برنامه های عمومی در مساجد بر احیا و تقویت نقش مساجد تأکید شود.

وی خاطرنشان کرد: 255 مسجد محوری برای اجرای برنامه های هفته بسیج در سطح استان مشخص شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی از اجرای 38 عنوان برنامه بر اساس روزشمار هفته بسیج خبر داد و گفت: در کنار رویکرد مسجد محوری، ترویج واژه انقلابی گری، خدمات رسانی به مردم با بهره گیری از گروههای جهادی و توجه به محله محور کردن در اجرای برنامه های هفته بسیج مد نظر است.

سرهنگ وحیدی گفت: باتوجه به تقارن هفته بسیج با برنامه های کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی 10 برنامه محوری در مرکز استان اجرا خواهد شد.

وی برگزاری همایش شکوه هجرت و تجلیل از 38 گروه جهادی و فعال اقتصادی، یادواره شهدای دانشجو، اجلاس فرهنگ و آموش در حسینیه ثارالله، نمایشگاه هفته بسیج و کنگره 12000 شهید استان، اجلاس بانوان و تجمع بسیجیان در سالن سه هزار نفری شهبد آهندوست ارومیه را از برنامه های شاخص هفته گرامیداشت بسیج در مرکز استان اعلام کرد.

سرهنگ وحیدی خاطرنشان کرد: همزمان با گرامیداشت هفته بسیج 7 پروژه عمرانی شامل ساخت و تعمیر 15 مسجد، هفت خانه عالم، دو غسالخانه، دو سرویس بهداشتی بین راهی و همچنین شش پروژه آبرسانی در روستاهای محروم استان به بهره برداری می رسد.

وی گفت: برای بهره برداری از این پروژه های محرومیت زدایی شش میلیارد و 450 میلیون ریال از محل اعتبارات بسیج هزینه شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: هشت پروژه اقتصاد مقاومتی شامل 6 پروژه پرورش دام سنگین و سبک و دو پروژه پرورش قارچچ و بلدرچین با صرف اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال و 35 نفر اشتغال زایی افتتاح می شود.

سرهنگ وحیدی به دیدار بسیجیان استان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، مسابقه میدان تیر، طرح ملی همام با کشاورز در 120 روستا، نشست های روشنگری و بصیرت افزاییف مسابقات مختلف ورزشی از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

وی در پایان ضمن قدردانی از پوشش رسانه ای برنامه های سپاه شهدای استان، ابراز امیدواری کرد رسانه ها در این هفته نیز با قلم فرسایی در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آرمانهای شهدا بیش از پیش تلاش کنند.

گفتنی است، ۲۹ آبان تا 5 آذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است./936/پ202/ب1

ارسال نظرات