۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۳۸۶۶۲
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

شعار دادن مشکلات کشور را حل نمی‌کند/ مردم منتظر عمل مسؤولان هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: شعار دادن مشکلات کشور را حل نمی‌کند، مردم از شعارزدگی خسته شدند آنها نیازهایی دارند که باید در عمل شاهد تلاش برای رفع آنها باشند.
سمیه محمودی - نماینده مردم شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهرضا در مسجد اصحاب کسا این شهرستان عنوان کرد: یکی از مهمترین کارهایی که برای هر مسؤول در هر جایگاهی مهم است برنامه ریزی اصولی و مبتنی بر واقعیت است زیرا بدون برنامه و هدف مشخص نمی‌توان کار مفیدی انجام داد و منتظر نتایج سودمند ان باشیم.

وی ادامه داد: امام راحل فرمودند«حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است» و این مسأله بر همه واجب است اما برای حفظ نظام باید به مردم خدمت کنیم زیرا پایه و رکن اصلی نظام مردم هستند؛ مردم باید درک کنند که افراد خدمتگذاری در جامعه هستند که برای خدمت به آنها تلاش می‌کنند، اگر به مردم خدمت شود و مردم ثمره خدمت را در زندگی خود احساس کنند مهمترین سرمایه نظام که اعتماد مردم است حفظ می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شعار دادن مشکلات کشور را حل نمی‌کند، مردم از شعارزدگی خسته شدند آنها نیازهایی دارند که باید در عمل شاهد تلاش برای رفع آنها باشند تا به نظام و مسؤولان دلگرم شوند، این وظیه‌ای است که بر عهده همه مسؤولان قرار دارد.

محمودی تصریح کرد: مسؤولانی که از موقعیت خود سو استفاده می‌کنند بزرگترین ضربه را به نظام و اعتقادات مردم می‌زنند، هرکس در هر جایگاهی قرار دارد در برابر خون شهدا، مجاهدتهای امام راحل(ره)، ولایت و اسلام مسؤول است و باید بداند که روزی از هر عمل خود در پیشگاه خداوند بازخواست می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: نخستین و مهمترین رسالت هر نماینده مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است اما از نظر عرف هم وظایفی بر عهده نماینده قرار داده شده است که تا جای ممکن پیگیری می‌شود؛ از جمله مواردی که در حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان مرطرح بوده است سه معضل مهم بیکاری، عدم تکمیل پروژه فاضلاب و بحران کم آبی بوده که برای حل آن تلاش کرده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه فاضلاب شهری شهرضا در حدود 30 سال قبل آغاز شده و در این مدت تنها 30 درصد از آن پیشرفت داشته است، این در حالی است که برای تکمیل مابقی آن اگر بخواهیم منتظر اعتبارات دولتی باشیم باید تا 70 سال دیگر انتظار بکشیم به همین دلیل با استفاده از راهکار قانونی که در تبصره 3 ماده واحده ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب وجود داشت در شورای دور چهارم مصوبه‌ای اخذ شد که به موجب آن این پروژه با مشارکت مردم، شهرداری و دولت به اتمام برسد.

محمودی ادامه داد: یکی از مهمترین چالشهای شهرستانهای حوزه انتخابیه بیکاری گسترده به ویژه در میان جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی است اما باید توجه کنیم که تنها داشتن مدرک دانشگاهی نمی‌تواند ابزار مناسبی برای حل مشکل بیکاری باشد زیرا در دو شهرستانی که حدود 200 هزار نفر جمعیت و 8 واحد دانشگاهی دارد بیشتر جوانان دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس هستند اما مشکل از جایی شروع می‌شود که دانش اموختگان دانشگاهی فاقد مهارت لازم برای اشتغال هستند.

وی تأکید کرد: متأسفانه تأکید بر ارائه مطالب تئوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حتی دبیرستانها باعث تربیت شمار زیادی از دانش اموختگانی شده است که از انجام ساده‌ترین کارهای کارگاهی عاجز هستند و این در حالی است که صنعتگران همواره اعلام کرده‌اند که دیگر کارگران ساده در بخش صنعت جایگاهی ندارند و لازم است افراد متخصص وارد این بخش شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای جبران نواقص نظام آموزشی در بخش آموزش فنون و مهارتهای کاری به دانش آموختگان در شهرستان اقدام به تجهیز مراکز اموزش فنی و حرفه‌ای شد اما لازم است در این زمینه فرهنگسازی بشود و فارغ التحصلان بدانند که باوجود کسب دانش تئوری باید برای فراگیری مهارتهای لازم به این مراکز هم مراجعه کنند با با تلفیق علم و فن بتوانند موقعیت شغلی مناسبی برای خود ایجاد کنند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یکی از مهمترین مزیتهای شهرستان شهرضا که به عنوان یکی از باارزشترین سرمایه‌های استان اصفهان محسوب می‌شود، مصوبه ایجاد متطقه ویژه اقتصادی است اما باوجود اخذ این مصوبه هنوز اقدام قابل توجهی برای راه اندازی این منطقه انجام نشده است در حالی که اگر این منطقه راه اندازی شود بخش بسیار مهمی از مشکل بیکاری در شهرستانهای شهرضا و دهاقان و حتی سایر مناطق استان نیز برطرف خواهد شد که برای این منظور رایزنیهای بسیاری با سرمایه گذاران و شرکتهای صنعتی منطقه شده است.

وی تأکید کرد: بسترهای لازم برای پیشرفت و توسعه همه مناطق کشور وجود دارد فقط لازم است با عزم راسخ و روحیه انقلابی و ایمان به خدا و پرهیز از جناح گرایی و سیاست‌زدگی وارد عمل شویم و برای خدمت به مردم تلاش کنیم و بدانیم که مردم قدرشناس و انقلابی ایران در هر منطقه به خوبی همه مسائل را زیرنظر دارند و با تحلیل دقیق متوجه می‌شوند که مسؤولان دلسوز چه کسانی هستند و چه خدماتی را ارائه کرده‌اند/868/پ202/ب1

ارسال نظرات